בעקבות אלימות המפגינים - שוטר נזקק לניתוח בראשו: "תמונות קשות"

במהלך הפרות סדר קשות בהפגנת "צדק לרפאל" בתל אביב שישה שוטרים ומפגין נפצעו - ביניהם שוטר שנזקק לניתוח לאחר שנפצע בראשו. במשטרה תקפו: "מחאה לגיטימית הפכה באחת למפגן אלימות בוטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 08:22 יד באלול התשפג

בעקבות אלימות המפגינים - שוטר נזקק לניתוח בראשו: "תמונות קשות"
הפגנת צדק לרפאל, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הפגנות "צדק לרפאל" נמשכו גם הלילה, במהלכן החלו המפגינים לפרוץ את מעגלי האבטחה והגדרות חסמו את איילון וזריקו חפצים, קרשים, גדרות ואף הדליקו מדורות. במהלך הפרות הסדר החמורות נפצעו שישה שוטרים, ביניהם שוטר שנפצע קשה בראשו כתוצאה מחפץ חד שהושלך לעברו. השוטר פונה לטיפול נמרץ ועובר בשעה הלילה ניתוח בראשו. כמו כן, מפגין נפצע כתוצאה מזריקת בקבוק תבערה.

מהמשטרה נמסרה הודעה חריפה: "היינו עדים לתמונות קשות. לצערנו מחאה לגיטימית שהוכלה בסבלנות על ידי משטרת ישראל הפכה באחת למפגן אלימות בוטה כלפי השוטרים". עוד נאמר: "גבולות ההפגנה הופרו הערב באופן משולח רסן על ידי המפגינים עת בחרו לפגוע בשוטרים".

לאור האירועים, המשטרה החלה בביצוע מעצרים ופינוי הצירים באמצעות פרשים ורימוני הלם, תוך מיגון השוטרים בקסדות ושכפ"צים למניעת פגיעה בגופם. במהלך הפרות הסדר האלימות נעצרו ארבעה מפגינים לחקירה בחשד להפרות סדר ולתקיפת שוטרים.

המפכ"ל: "דבר שצריך להדליק אצל כולנו נורה אדומה"

בשעות הלילה המאוחרות הגיעו מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר ומפקד מרחב ירקון, תנ"ץ איתן מנשה ואיתם שוטרים רבים המשרתים יחד עם השוטר לביה"ח איכילוב לתמוך במשפחת השוטר שעבר ניתוח בראשו כתוצאה מהאלימות החריפה וחסרת הרסן של המפגינים הערב בת"א.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שוחח עם מפקדיו של השוטר שנפצע, המפכ"ל שמע ממפקדיו של השוטר על רצף האירועים במחאה שהסתיימו בפציעתם של שישה שוטרים, ואמר: "דבר שצריך להדליק אצל כולנו נורה אדומה. בשבוע שעבר היה נסיון רצח של שוטר ואמש פציעה קשה של שוטר שנזקק לניתוח ופציעה של עוד חמישה שוטרים". עוד הבהיר: "ננהג באפס סובלנות כלפי פורעי החוק ונגיע לכל אחד ואחד מהם".