הרוג ופצוע קשה בשריפה בצפת: "ראינו את הקרוון עולה באש ונשרף כליל"

אירוע קשה בצפת: דלקה פרצה בקרוון מגורים, בן 65 חולץ ללא רוח חיים, צעיר בן 20 פונה במסוק במצב קשה עם כוויות בדרגה ג' | לוחמי האש סיפרו: "אנחנו מזהים בעירה חזקה מהמבנה ומבינים מעדויות אזרחים שיש לכוד"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 31/08/23 07:34 יד באלול התשפג

הרוג ופצוע קשה בשריפה בצפת: "ראינו את הקרוון עולה באש ונשרף כליל"
שריפה בצפת, צילום: כבאות והצלה צפון

פצוע והרוג בשריפה בצפת: שריפה פרצה בשעות הבוקר המוקדמות (ה') בקרוון מגורים בשכונת איביקור בצפת. חמישה צוותי כיבוי ומנוף גבהים מתחנת גליל-גולן בפיקודו של מפקד המשמרת רשף גדי אזולאי זינקו למקום האירוע יחד כוחות מד"א, שקבעו את מותו של גבר שחולץ ללא רוח חיים ופינו לטיפול רפואי גבר נוסף במצב קשה.

בהגיעם למקום זיהו כוחות ההצלה קרוון מגורים בוער עם מטען אש כבד. לוחמי האש החלו בפעולות סריקה בהם אותר אדם במבנה שחולץ במהירות במצב אנוש להמשך טיפול רפואי. לאחר מכן ביצעו הכבאים פעולות לכיבוי סופי ושחרור העשן הרב שהצטבר במבנה. נסיבות פרוץ השריפה ייבדקו על ידי חוקר דליקות.

חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 65 שחולץ ללא סימני חיים, והעניקו טיפול רפואי ופינו במסוק מד"א לבי"ח רמב"ם, צעיר כבן 20 במצב קשה, עם כוויות בדרגה ג' בגפיים, ולאחר ששאף עשן רב, מורדם ומונשם.

שריפה בצפת

שריפה בצפת צילום: כבאות והצלה צפון

"מדובר באירוע קשה מאוד, ראינו את הקרוון עולה באש ונשרף כליל"

מפקד כוח הכיבוי הראשון במקום, רס"ל יוסי ביתן, סיפר: "כאשר אנחנו מגיעים למקום אנחנו מזהים בעירה חזקה מהמבנה ומבינים מעדויות אזרחים שיש לכוד", עוד המשיך ותיאר את פעולות צוות הכיבוי: "לוחמי-האש חדרו למבנה ואיתרו אותו, הוא חולץ במהירות והועבר לטיפול גורמי הרפואה במצב אנוש. במקביל בוצעו פעולות כיבוי למבנה ובכך מנענו התפשטות האש למבנים סמוכים".

הפאראמדיקים של מד"א, איגור קרסני ושמעון ביסמוט, סיפרו: "מדובר בארוע קשה מאוד, ראינו את הקראוון עולה באש ונשרף כליל", תיארו את המראה הקש. "בהתחלה חולץ צעיר בשנות ה- 20 עם עם כוויות קשות בגפיים ולאחר ששאף עשן רב, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו, ופינינו אותו בדחיפות למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

עוד המשיכו ותיארו: "כשניתן היה להיכנס, אותר בתוך הקראוון גבר כבן 65 מחוסר הכרה, עם כוויות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

שריפה בצפת

שריפה בצפת צילום: כבאות והצלה צפון