12 שנה אחרי: עמית פוגל הורשע ברצח

במסגרת הסדר טיעון, הורשע גבר בן 37 ברצח של רמי אמירא ז"ל בשנת 2011 וכן בסיוע לרצח גו'רדן אזולאי ז"ל באותה השנה. הוא עקב אחרי המנוח עד לצומת ראשון לציון, וירה בו שלושה כדורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 14:53 יג באלול התשפג

12 שנה אחרי: עמית פוגל הורשע ברצח
שלושה כדורים בלבד, אילוסטרציה | , צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את עמית פוגל (37) שהודה במסגרת הסדר טיעון ברצח רמי אמירא ז"ל בשנת 2011 וכן בסיוע לרצח גו'רדן אזולאי ז"ל באותה השנה. במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, הגישו התובעים בתיק, עורכי הדין יוסי קורצברג וארז ריכטנברג, כתב אישום מתוקן בו הודה פוגל. במסגרת הסדר הטיעון עותרים הצדדים להשתת עונש מאסר עולם על הנאשם. טיעונים לעונש ישמעו בהמשך.

ירה שלושה כדורים וגרם למותו

פוגל הודה בעובדות כתב האישום המתוקן לפיהן קשר יחד עם עד המדינה ב.ב. ואחרים לגרום למותו של אמירא ז"ל. לשם כך פוגל ואחרים ערכו תצפיות סמוך לביתו של המנוח ובתאריך 2.2.11 פוגל עקב אחריו עד לצומת בראשון לציון, שם ירה בו שלושה כדורים וגרם למותו. אחיינו של המנוח, שנסע בסמוך אליו, החל לנסוע אחר האופנוע שממנו ירה פוגל ובתגובה זה ירה גם לעברו. פוגל היה חלק מקשר נוסף עם עדי המדינה א.א. וב.ב ואדם נוסף, במסגרתו הערימו על ג'ורדן אזולאי ז"ל והביאו אותו לחולות פלמחים בטענה שבכוונתם לרצוח אדם אחר ולקבור אותו שם.

שטפו מעליהם את דמו של המנוח

בפועל, ג'ורדן ז"ל נרצח בפלמחים על ידי עד המדינה א.א. ואחר, ונקבר בבור שהוכן מבעוד מועד ע"י פוגל ועד המדינה ב.ב. בהגיעם בחזרה לראשון לציון, נפגשו הרוצחים עם פוגל ליד ביתו, שם שטפו מעליהם את דמו של המנוח והחליפו את בגדיהם. פוגל נסע לשרוף את הקסדות והבגדים שלבשו הרוצחים בעת הרצח.

הרכב בראשות סגן הנשיא בני שגיא הרשיע כאמור את פוגל בעבירות רצח (בכוונה תחילה), ניסיון חבלה בכוונה מחמירה, סיוע לרצח (בכוונה תחילה) ובשתי עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח). עניינם של הנאשמים יהושע רבי, מוטי חסין, שלומי ניאמצ'יק ושלומי גבריאלי ממשיך להתנהל בבית המשפט מזה למעלה משבע שנים.