אליפות אירופה 3X3 מגיעה לירושלים - אלו הנבחרות שבדרך אלינו

אליפות אירופה 3X3 מגיעה לירושלים, ונבחרות ישראל נשים וגברים ינסו לשפר עמדות לקראת המשחקים האולמיפיים. המשחקים ייערכו בבריכת הסולטן בירושלים והכניסה תהא ללא עלות | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 15:31 יא באלול התשפג

אליפות אירופה 3X3 מגיעה לירושלים - אלו הנבחרות שבדרך אלינו
צילום: איגוד הכדורסל

אליפות אירופה 3X3 מגיעה לירושלים: לראשונה בישראל – אליפות אירופה 3X3 תתקיים בבריכת הסולטן כאשר נבחרות ישראל - נשים וגברים, ינסו לשפר עמדות. בריכת הסולטן בירושלים רגילה לארח לרוב אומנים וזמרים, אך החל מ-5 לספטמבר ולמשך שלושה ימים, ישמש המתחם את משחקי אליפות אירופה 3X3 לנשים ולגברים. האליפות תתקיים לראשונה בישראל בבירה ירושלים.

נבחרות אירופאיות בולטות יגיעו ארצה: רפת, ספרד, גרמניה, הולנד, ועוד

הטורניר שייערך ראשונה בירושלים, חשוב לקריטריון האולימפי, שכן ב-1 בנובמבר תקבענה הנבחרות הראשונות בדירוג העולמי שתעפלנה למשחקים האולימפיים בפאריס. במסגרת אליפות אירופה תגענה ארצה נבחרות בולטות, וביניהן: סרביה, צרפת, ספרד, גרמניה, הולנד, אוסטריה ולטביה (האלופה האולימפית מטוקיו).

צילום: איגוד הכדורסל

חובבי הכדורסל בארץ בכלל ובעיר בפרט, ייהנו מהצגה אולימפית מהטובות שהיו. במהלך המשחקים יוכל הקהל ליהנות ממתחמי פאן-זון עם מתנפחים ומשחקים מיוחדים, צפייה בתחרות הטבעות, דוכני אוכל, מגרשי כדורסל מיוחדים ועוד. הכניסה למשחקים חופשית.

טפירו:"אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר"

מאמן נבחרת הגברים, מאיר טפירו התייחס למאורע ההיסטורי "לייצג את נבחרת ישראל זה תמיד מרגש, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באליפות אירופה שנערכת בישראל. אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר, כאשר המטרה שלנו להיות בקיץ הבא במשחקים האולימפיים פאריס 2024. אני מזמין את כולם להגיע לבריכת הסולטן בימי האליפות וליהנות מחוויה ספורטיבית ומענף ספורט נהדר שנמצא בהתפתחות".

ענף 3X3 התפתח בשנים האחרונות וצבר תאוצה, לקראת אולימפיאדת פאריס. בטורניר האולימפי בפאריס ייקחו חלק רק קבוצות שלא השתתפו בשתי האולימפיאדות האחרונות בכדורסל המסורתי של 5 על 5, כך שהסיכוי של נבחרות ישראל להשתתף עולה משמעותית.

איגוד הכדורסל יארח בישראל גם את הטורניר הקדם אולימפי

כזכור, איגוד הכדורסל יארח בישראל גם את הטורניר הקדם אולימפי, אשר ממנו ניתן להעפיל ישירות למשחקים האולימפיים פאריס 2024. הטורניר צפוי להתקיים במהלך חודש אפריל, והוא מצטרף לשורת טורנירים שנערכו בארץ ב-3X3.

מעיריית ירושלים נמסר: "העיר ירושלים מוכיחה שוב כי היא מעצמת ספורט בינלאומי, ומארחת את התחרויות המובילות בעולם, כיאה לבירת הספורט של ישראל. אליפות 3X3 היא שלב מרכזי בהכנות לקראת המשחקים האולמפיים בפאריס, ובריכת הסולטן מהווה את הסט המושלם לאירוע המרגש הזה. אנו מזמינים את כלל תושבי העיר ומבקריה לבוא וליהנות מחגיגת ספורט אמיתית ברמה הגבוהה ביותר".

צילום: איגוד הכדורסל

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "קבוצת סלקום מאחלת הצלחה רבה לשחקניות ולשחקני נבחרת ישראל המוכשרים באליפות אירופה! אנו גאים לתמוך בהם מעכשיו ועד ליעד הנכסף - אולימפיאדת פאריס 2024 ועומדים מאחוריהם לאורך כל הדרך".

לירון כהן, מאמנת נבחרת הנשים: "זאת זכות גדולה לארח את אליפות אירופה בישראל. תודה לאיגוד הכדורסל הישראלי על כך. המטרה הראשית שלנו היא פאריס 2024 ואליפות אירופה בירושלים עם קהל ביתי ותומך זו הזדמנות נהדרת עבורנו בדרך לשם".

צילום: איגוד הכדורסל

האליפות תתקיים בהפקה משותפת של עיריית ירושלים באמצעות החברה העירונית אריאל, איגוד הכדורסל הישראלי וחברת סלקום, מעניקת החסות הראשית של נבחרות ישראל 3X3.