משרד החקלאות לקראת ראש השנה: התחשבו בבעלי החיים

לקראת יום הכיפורים הקרב משרד החקלאות ופיתוח הכפר מדגיש לציבור את חשיבות קיום מנהג פדיון הכפרות בכסף. גם השנה ממליץ משרד החקלאות להתחשב בבעלי החיים ולהעדיף כפרות בכסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 21:22 י באלול התשפג

משרד החקלאות לקראת ראש השנה: התחשבו בבעלי החיים
מנהג כפרות, צילום: לשכת העיתונות הממשלתית-cc-by-sa

בימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, נוהגים לקיים את מנהג "פדיון כפרות". על פי המסורת המנהג נעשה פעמים רבות על ידי שימוש בעופות, ובמשרד החקלאות מסבירים שכתוצאה ממנו נגרם סבל מיותר לעופות.

לכן, משרד החקלאות ופיתוח הכפר מעודד את הציבור לקיים מנהג זה על ידי פדיון בכסף, ולתרום לצדקה. לדבריהם: "קיום מנהג כפרות בדרך של פדיון בכסף אף זוכה לתמיכה מגדולי הרבנים, אשר קראו לציבור להעדיף את פדיון הכפרות בכסף על מנת למנוע את צער בעלי חיים".

שמירה על תנאי ההובלה, שמירה על מקום מוצל ודאגה למים זמינים

עוד נמסר מטעם המשרד: "משרד החקלאות מודע כי ישנן קהילות בהן המנהג והמסורת ממשיכים להתקיים, ומבקש להדגיש מספר הנחיות מפורטות על הדרך בה יש לנהוג בעופות בהתאם לחוק צער בעל חיים ובכך למנוע מהם סבל מיותר".

בין ההנחיות שפורסמו - שמירה על תנאי ההובלה, שמירה על מקום מוצל לעופות בזמן קיום המנהג, דאגה למים זמינים, קיצור משך הזמן למינימום הנדרש. עוד נכתב, כי חשוב להדגיש כי צריכת עופות משחיטה שבוצעה מחוץ לבית שחיטה במסגרת מנהג כפרות מסוכנת לבריאות הציבור.

מתוך העלון של משרד החקלאות

מתוך העלון של משרד החקלאות צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר