בן גביר לא חוזר בו: "אמרתי את זה ואני ממשיך לומר את זה"

השר לביטחון לאומי מתייחס לדברים השנויים במחלוקת שאמר בשבוע שעבר ולגינויים שספג בעולם: "אני חוזר ואומר ואני גם אלחם ונלחם על מה שאני אומר - הזכות לחיים גוברת על הזכות לחופש תנועה"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/08/23 11:39 י באלול התשפג

בן גביר לא חוזר בו: "אמרתי את זה ואני ממשיך לומר את זה"
השר איתמר בן גביר | , צילום: Yonatan SIndel/Flash90

השר לביטחון לאומי התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') לדברים שאמר בסוף השבוע שעבר לפיהם זכות התנועה של יהודים ברחבי יהודה ושומרון קודמת לזו של הפלשתינים. דבריו עוררו ביקורת גם ברחבי העולם.

"מסתבר שלשמאל הקיצוני בישראל אין גבולות וכדי לפגוע באיתמר בן גביר הם מוכנים להכפיש את ישראל ברחבי העולם, לסלף דברים ולתת דלק ל-BDS", אמר בן גביר. אני חוזר ואומר ואני גם אלחם ונלחם על מה שאני אומר, וזה מאוד מאוד פשוט - הזכות לחיים גוברת על הזכות לחופש תנועה. אמרתי את זה ואני ממשיך לומר את זה".

טיבי: תרגמתי את הדברים שלו ושלחתי אותם לכל העולם

נזכיר כי הבוקר, חבר הכנסת אחמד טיבי תקף את בן גביר במהלך ראיון ב-103FM: "בן גביר גדל ושינן את האמירה 'מוות לערבים' שנים רבות. עכשיו ערבים מתים מול עיניו". טיבי הוסיף וטען כי שרים נוספים בממשלה דוגלים במדיניות של השר: "המחשבה הכללית בציבור הערבי היא שיש החלטה רשמית וממלכתית שיהיה כאוס בחברה הערבית, ושהם יתעסקו בשמירה על חייהם ולא בנושאים נוספים. המפכ"ל אמר שזה בתרבות ובמנטליות שלנו להרוג אחד את השני".

יו"ר חד"ש-תע"ל התייחס לניסוח הדברים ואמר כי תרגם את דבריו של בן גביר ושלח אותם לכל העולם. "אגלה לכם סוד, תרגמתי את הדברים שלו ושלחתי אותם לכל העולם. ההודעה שיש אפרטהייד, כל פעם שאמרנו כך, שאלו מאיפה אנו מביאים את השקר הזה".