מרגש: מצפה חדש בבנימין לזכר של האחים הלל ויגל יניב הי"ד

נוער כוכב השחר יזם הקמת מצפה לזכר האחים שנרצחו בחורף האחרון בחווארה. משפחת יניב, תושבי כוכב השחר וראש המועצה ישראל גנץ חנכו את המצפה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/08/23 11:12 ח באלול התשפג

מרגש: מצפה חדש בבנימין לזכר של האחים הלל ויגל יניב הי"ד
מצפה חדש, צילום: מועצת בנימין

קבוצת נערים שעולים לכיתה ח' בכוכב השחר (משבט נחליאל, תנועת עזרא) שהחליטה להנציח את הלל ויגל הי"ד. הם גייסו בעצמם 20 אלף ש"ח בעבודה לניקיון רכבים ביישוב, מלצרות, קייטנות ועוד. את כל הסכום הם ייעדו להקמת המצפה ובמשך כל חופשת הקיץ בנו אותו בעצמם.

הבוקר (ו') הגיעו בני משפחת יניב לחנוכת המצפה והודו לנוער כוכב השחר על המיזם המרגש. האבא שלום יניב שיתף: "החוויה של מה שהיה לנערים בחופשת הקיץ, תלווה אותם לאורך כל החיים בנקודות משמעותיות בהיסטוריה שלכם. מה שקרה כאן ממחיש את הפרשת השבוע "כי תצא" ואת שבוע הבא "כי תבוא" - יצאתם מאזור הנוחות שלכם והקמתם מיזם בשביל שיבואו לכאן. האופי של הלל שהיה תמיד בעל חזון ושל יגל שהיה איש מעשה ולא פוחד מעבודה קשה, נוכח כאן במצפה החדש בכוכב השחר דרך המיזם המרגש שלכם."

מדריך הנערים שוקי נדל סיפר כי, "אני לומד באלון מורה וחוויתי את הסיפור מקרוב. היה לי חשוב לעשות משהו לזכרם ולשמחתנו יחד עם החניכים המופלאים מצאנו אזור מיוחד ביישוב שמשמש את הנוער והחלטנו להסתער על הפרויקט כדי שיהיה מקום יפה ומיוחד לכולם"

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, קרוב משפחה של משפחת יניב, אמר באירוע: "לא מובן מאליו שמגיעים נערים איכותיים עם המון רוח התנדבות שחולמים, עובדים קשה לא למען עצמם ועומדים במשימה. זה אות כבוד לבנימין וליישוב כוכב השחר שהם דור העתיד שלנו. משפחת יניב היקרה, הקרבן שלכם הוא קרבן ציבור. כולנו איתכם זוכרים, עושים ובונים".

יו"ר היישוב כוכב השחר שמאי ברקו הוסיף: "אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה, בתוך השבעה לשלושה יהודים שנרצחו הי"ד, ובימים שבהם מעמידים אתגרים על האחווה בעם שלנו. דוקא בימים אלה משמח כל כך לראות את הנערים שלנו, משבט נחליאל, נערים צעירים שעולים לכיתה ח, שהרימו את כל הפרויקט הזה בכפות ידיהם ממש, ובחרו להקדיש אותו לזכרם של הלל ויגל יניב הי"ד. אנו לוקחים מהם כוח להתחזק ולחזק את האחווה בעם ישראל."