בעקבות האסון בנחל דוד: ההחלטה של עידית סילמן

השרה להגנת הסביבה הודיעה כי תקים ועדת בדיקה לאסון המפולת שאירע הבוקר בשמורת נחל דוד. המשטרה קוראת לציבור המטיילים שלא להגיע לאזור עד להודעה החדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 15:41 ז באלול התשפג

בעקבות האסון בנחל דוד: ההחלטה של עידית סילמן
זירת האסון בנחל דוד, צילום: ליאור לב רשות הטבע והגנים

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן הודיעה היום (ה') במסיבת עיתונאים, כי תוקם ועדת בדיקה לאסון המפולת שאירע הבוקר בשמורת נחל דוד. "בכוונתי להקים ועדת בדיקה מיוחדת בראשות מומחה. בימים הקרובים אכנס את גורמי המקצוע, בכדי להקים בקרוב ועדת בדיקה בשיתוף רשות הטבע והגנים ונקבע את סמכויותיה" אמרה סילמן.

עוד הוסיפה השרה כי הנחתה את מנכ"ל רשות הטבע והגנים "לסגור את השמורות נחל דוד וערוגות עד להודעה חדשה". במפולת הסלעים נפגעו 6 מטיילים ונקבע מותו של מטייל נוסף, יהודה לוי בן ה-8, תושב היישוב חמדת בבקעת הירדן.

עידית סילמן בראש |

תקים ןעדת בדיקה, השרה עידית סילמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לביא בן ה- 8 נפצע קל באירוע: "לא רחוק מסוף המסלול הגענו למפל ופתאום נפלה עלינו מפולת סלעים שלמה - אחותי איבדה אצבע ברגל, אני חטפתי סלע בראש ואחיות שלי חטפו מהסלעים גם כן". סיפר ממיטת בית החולים בסורוקה. עוד סיפר: "רצתי וכשאחות שלי אמרה שהיא נפגעה ממש חזק באצבע הורדתי את החולצה וקשרתי לה את זה לפני הפצע שלא ייצא לה דם".

"המקום ייסגר עד לבדיקה גיאולוגית"

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, איחל החלמה לפצועים והסביר מדוע האירוע הוכרז כאר"ן - אירוע רב נפגעים: "ההחלטה של מפקד המחוז להכריז על אירוע רב נפגעים הייתה נכונה, מכיוון שתמונת המצב לא הייתה ברורה בהתחלה וכל דקה חשובה ולכן ההזרמה המהירה של כוחות המשטרה, חילוץ והצלה, צה"ל, מד"א וכלל הגופים היא קריטית" אמר.

עוד הוסיף המפכ"ל כי "המקום ייסגר עד לבדיקה גיאולוגית שמומחי קרקע יעבירו אלינו. בשלב הבא תתבצע חקירה משטרתית לגבי האירוע עצמו לבדוק אם היה ניתן למנוע זאת. האירוע הוא קשה אבל אני רוצה לתת מילה טובה לכוחות המשטרה, צה"ל, חילוץ והצלה".

המפכ"ל בהערכת המצב

המפכ"ל בהערכת המצב צילום: דוברות המשטרה

במשטרת ישראל קוראים לציבור המטיילים שלא להגיע למסלולי הטיול שבנחל דוד וערוגות, שנסגר לציבור המטיילים, "עד להודעה חדשה בדבר הסרת הסכנה להידרדרות אבנים והחשש למפולות סלעים באזורים אלו".