הרוג ופצועים מהדרדרות סלעים בנחל דוד: "אחותי איבדה אצבע, אני חטפתי סלע בראש"

הרוג ותשעה פצועים עקב הדרדרות סלעים: לאחר שכלל הנפגעים פונו משטח נחל דוד, פקחי רשות הטבע והגנים נכנסו לנחל והחלו בסריקות - דיווחים על התדרדרות נוספת של אבנים באזור אחר בשטח | הפצועים הגיעו לסורוקה להמשך טיפול

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 12:10 ז באלול התשפג

הרוג ופצועים מהדרדרות סלעים בנחל דוד: "אחותי איבדה אצבע, אני חטפתי סלע בראש"
נחל דוד, צילום: דוברות רשות הטבע והגנים

לאחר שחולצו הפצועים וההרוג עקב מפולת אבנים בנחל דוד, סמוך לעין גדי, פקחי רשות הטבע והגנים נכנסו לנחל. הפקחים פינו את המטיילים וסרקו גם בחלק העליון במערת דודים. התקבלו דיווחים על
התדרדרות אבנים נוספת בחלק הצפוני של מפל דוד. מרשות הטבע נמסר: "אנו מבקשים מהמטיילים לא להיכנס לנחל. פקחי רשות הטבע והגנים ממשיכים לסרוק את הנחל".

מדובר במפולת אבנים סמוך למפל הגדול בנחל דוד, שהובילה למותו של ילד בן 5 ולפציעתם של עוד 8 בני אדם. בהם ילדה כבת 4 במצב בינוני, אישה כבת 40 ונערה כבת 12 במצב קל עד בינוני, גבר כבן 40, גבר כבן 20 וילד כבן 8 במצב קל ובנוסף 2 נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע. כלל הנפגעים חולצו מהשטח.

לביא בן ה- 8 נפצע קל באירוע: "לא רחוק מסוף המסלול הגענו למפל ופתאום נפלה עלינו מפולת סלעים שלמה - אחותי איבדה אצבע ברגל, אני חטפתי סלע בראש ואחיות שלי חטפו מהסלעים גם כן". עוד סיפר: "רצתי וכשאחות שלי אמרה שהיא נפגעה ממש חזק באצבע הורדתי את החולצה וקשרתי לה את זה לפני הפצע שלא ייצא לה דם".

עדכון מסורוקה על מצב הפצועים

"מדובר בשטח מורכב, הגענו מהר למקום כשאת האמבולנסים השארנו בחניון"

פראמדיק מד"א ליאור שאשא וחובש רפואת חירום במד"א מג'אהד אל עמור סיפרו: "מדובר בשטח מורכב, הגענו מהר למקום כשאת האמבולנסים השארנו בחניון של הנחל וירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע". עוד תיארו: "הבחנו במספר פצועים שנחבלו ממפולת אבנים, ילד כבן 5 היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בבטן, אישה כבת 40 וילדה כבת 12 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הם מחבלות".

"יחד עם יחידת החילוץ וכוחות רפואה של צה"ל הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות. האישה והילדה הוגדרו במצב קל עד בינוני. לחניון הנחל הגיעו 4 פצועים נוספים, גבר כבן 20, גבר כבן 40 וילדה כבת 4 וילד כבן 8 שנחבלו מהאבנים, הילדה שנחבלה בראש ובגפיים מצבה הוגדר בינוני, הילד ו-2 הגברים מצבם קל", לדבריהם: "לאחר טיפול בשטח פינינו את הפצועים במסוק של מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים. בנוסף טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים למתרחש".

מרשות הטבע והגנים נמסר כי נחל דוד נסגר והמטיילים מפונים מהמקום. בנוסף, נחסם לתנועה כביש 90 ממצוקי דרגות לעין גדי בשני הכיוונים שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה. שמורת נחל ערוגות פתוחה וכך גם בית הכנסת העתיק במקום.