התכנית השאפתנית שתביא לשומרון שדה תעופה ורכבת - כל הפרטים

במועצה האזורית שומרון פנו לראש הממשלה נתניהו עם תוכנית חדשה להגדלת מספר התושבים למיליון עד שנת 2050 | התוכנית כוללת בניית ערים חדשות, אזורי תעשיה, מרכז רפואי, רכבת ואפילו שדה תעופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/23 11:53 ו באלול התשפג

התכנית השאפתנית שתביא לשומרון שדה תעופה ורכבת - כל הפרטים
יהודה ושומרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אחרי למעלה משנה של תכנון בהשתתפות צוות נרחב של מהנדסים, אדריכלים, גאוגרפים ויועצים מקצועיים, תכנית "שומרון למיליון" נחשפה היום (ד') והונחה על שולחנו של ראש הממשלה נתניהו. קווי היסוד של התוכנית, גובשו בדיון נרחב בכנס המרכזי השנתי של הנהגות הישובים שקיימה המועצה לפני כ-10 חודשים, בהשתתפות מאות ראשי ישובים בשומרון.

רכבת למרכז, שדה תעופה והקמת ערים- כל הפרטים:

התוכנית כוללת הגדלת חלק מהישובים לערים, בניית ערים חדשות, הנחת קווי רכבת למרכז וצפון הארץ, הרחבת הכבישים, הקמת מרכז רפואי במרכז השומרון, שדה תעופה, בניית אזורי תעשיה, הקמת מבני תרבות ועוד. התוכנית יוצאת מנקודת הנחה שהשומרון הוא המפתח לפתרון בעיית הצפיפות במרכז הארץ. שכן, מדובר במיליוני דונמים ריקים ועתודות הקרקע היחידות של אדמות מדינה סמוך למרכז, כ-20 ק"מ מתל אביב.

תוכנית שומרון למיליון

תוכנית שומרון למיליון , צילום: דוברות

דגן: "פתרון ציוני לבעיית הדיור"

ראש המועצה יוסי דגן פנה לראש הממשלה נתניהו במכתב המציג את פרטי התוכנית, והסביר כיצד היא תהווה פיתרון למשבר הדיור והצפיפות בגוש דן: "אני קורא לך, אדוני ראש הממשלה, לאמץ תכנית זו למען ‏עתיד ההתיישבות ביו"ש ובכל הארץ ובכך להוריד את מחירי הדיור במרכז הארץ ולחזק את בטחונה של מדינת ישראל" כתב דגן.

דגן התייחס בדבריו לתרומה הביטחונית של התוכנית: "האזור חשוב לקיומה הביטחוני של מדינת ישראל בשל מיקומו האסטרטגי בלב הארץ, על רכסי ההרים השולטים על לב המדינה", אמר. "רכסי השומרון הם עתודות הקרקע האחרונות של המדינה באזור המרכז ומהווים פתרון ציוני לבעיית הדיור ומענה לצורך בפיזור אוכלוסייה", הסביר.

"הפתרון למצוקת הדיור", דגן

"הפתרון למצוקת הדיור", דגן צילום: דוברות