מוסלמי התגייר והתחתן מחדש עם גרושתו - רשות האוכלוסין דורשת לבטל את הגיור

רשות האוכלוסין פנתה בצעד חריג לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לבטל את ההכרה ביהדותו של צעיר מוסלמי שהתגייר כדי להסדיר את מעמדה של אשתו הפלשתינית כישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 10:59 ה באלול התשפג

מוסלמי התגייר והתחתן מחדש עם גרושתו - רשות האוכלוסין דורשת לבטל את הגיור
בית דין רבני. ארכיון, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בפנייה חריגה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, דורשת רשות האוכלוסין לבטל את גיורו של צעיר מוסלמי אשר עבר גיור בבית דין רבני פרטי, כך פורסם הבוקר (ג') בכאן רשת ב. הדרישה מגיעה לאחר שהתברר כי ביום ההצהרה על יהדותו, הצעיר פנה לבית הדין השרעי ונישא מחדש לגרושתו. ימים ספורים בלבד לאחר מכן, הוא שינה את פרטיו ברשות האוכלוסין והחל בבירור כיצד יוכל להסדיר את מעמדה של אשתו המוסלמית.

הצעיר, שנולד למשפחה מוסלמית ביפו, עזב את הבית בצעירותו וגדל אצל משפחה יהודית בתל אביב, ולטענתו, שם התחנך על ברכי המסורת היהודית. את גיורו השלים בבית הדין הפרטי ביישוב אפרת, "גיור כהלכה". בבקשת הפסילה נטען כי ההכרה ביהדותו של הצעיר ניתנה על בסיס הטעיית רשות האוכלוסין ובית המשפט, הסתרת עובדות, מצג שווא ותרמית.

מטעמו של ראש בית הדין הפרטי "גיור כהלכה" ויו"ר "עיתים" הרב שאול פרבר נמסר: "המתגייר עבר אצלנו תהליך גיור על פי כל הדרישות והנהלים של 'עתים - גיור כהלכה', ואף מעבר להן. תהליך הגיור שלו החל בחודש יולי 2020 והסתיים בחודש נובמבר 2022. במהלכו המתגייר פעל על פי כל הדרישות, ובין היתר השתתף בכל המפגשים שנדרש, קיבל ליווי צמוד ממשפחה דתית שומרת תורה ומצוות שפיקחו גם כן על התנהלתו ואורחות חייו.

משסיים את תהליך הגיור, בחר לפעול עצמאית ולהנשא לאישה מוסלמית, למרות שהדבר מנוגד לתהליך הגיור אותו בחר לעבור והשקיע רבות בשבילו. בחירתו להנשא לאשתו נעשתה כחצי שנה לאחר שסיים את הגיור, כאשר הוא עצמו הכחיש כל קשר איתה במהלך התהליך, ולא עלתה כל אינדיקציה לכך שהוא מקיים איתה קשר לא דרך רכזי הגיור, הרב המגייר או המשפחה המלווה אותו.

הרב שאול פרבר

הרב שאול פרבר, צילום: קוקו

ככל שברשות האוכלוסין וההגירה יחליטו לבטל את רישום היהדות שלו, לא נביע התנגדות לכך.
גיור כהלכה הוא בית דין אורתודוקסי המובל על ידי בכירי הרבנים בציונות הדתית וגייר עד כה מאות אנשים אשר הצטרפו לעם היהודי. בית הדין פועל באמונה וביושרה על פי ההלכה היהודית מדורי דורות. כך עשינו עד עכשיו וכך נמשיך."