עכשיו זה סופי: יוצר הסרט המסית יפצה את קצין צה"ל

סוף פסוק לסרט המסית של מוחמד בכרי: בית המשפט העליון דחה את בקשתו לקיים דיון נוסף וחייב אותו לשלם הוצאות של 20 אלף ש"ח נוספים, לפצות את קצין צה"ל ולמנוע את הפצת הסרט "ג'נין ג'נין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/23 22:41 ד באלול התשפג

עכשיו זה סופי: יוצר הסרט המסית יפצה את קצין צה"ל
מוחמד בכרי, צילום: פלאש 90. אבי סולטן

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, החליטה לדחות היום, באופן סופי, את בקשתו של יוצר הסרט המסית "ג'נין, ג'נין", מוחמד בכרי, לקיים דיון נוסף בפסק הדין שנתן בית המשפט המחוזי מרכז, וקיבל גם בית המשפט העליון, שקבעו כי עליו לפצות את קצין צה"ל במילואים, סא"ל ניסים מגנאג'י בסך של 175 אלף ש"ח, ולמנוע את המשך הפצת הסרט בכל האמצעים.

"מקווים שהיום נאמרה המילה האחרונה שקבעה כי הסרט של בכרי הוא מסית"

סא"ל מגנאג'י יוצג בדיון על ידי עורכי הדין נבות תל צור וטל שפירא. קציני ולוחמי הקרב בג'נין יחד עם המשפחות השכולות מהקרב התייחסו לפסיקה וציינו כי "לאחר מסע ארוך ומייגע של כמעט 21 שנים אנחנו מקווים שהיום נאמרה המילה האחרונה שקבעה כי הסרט של בכרי הוא מסית, פוגעני ומוציא את דיבתם של הקצינים והלוחמים שהשתתפו בקרב במסגרת מבצע חומת מגן".

עוד אמרו כי, "אנחנו מקווים שכל הגורמים הרלוונטיים במדינה, מהממשלה בהובלת משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון ומשרדי הפנים והתרבות והספורט, דרך צה"ל וגורמים נוספים, הפיקו לקחים מהמסע המפרך שעברנו על מנת שבעתיד קצינים ולוחמים במילואים ומשפחות שכולות לא תאלצנה להילחם לבדם על שמם הטוב".