שנתיים אחרי: המשטרה תפסה את החשודים ברצח

מאבק משטרת ישראל בארגוני הפשיעה במגזר הערבי: פוענח הרצח של עבד קזז, אשר אירע באוקטובר 2021 בנמל יפו. אחד מהחשודים נמלט לאחר הרצח לשטחי הרשות הפלשתינית, פעילות מיוחדת וממוקדת של כוחות משטרה הביאה למעצרו בשטחי הרשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 12:20 ג באלול התשפג

שנתיים אחרי: המשטרה תפסה את החשודים ברצח
תיעוד הרצח במצלמות האבטחה | , צילום: דוברות משטרה

המשטרה פענחה את הרצח כמעט שנתיים אחרי: בתאריך 23/10/2021 בשעות הצהריים התרחש אירוע רצח בנמל יפו. במהלכו נורה למוות עבד קזז על ידי מספר מעורבים רעולי פנים, זאת במסגרת סכסוך בין ארגוני פשיעה בחברה הערבית.

חקירת האירוע הוטלה על הימ"ר במחוז ת"א שהחלה במלאכת איסוף הראיות, תוך השקעה רבה במשאבים טכנולוגיים וכוחות משטרה שהובילו לפענוח הרצח.

אחד מהחשודים ברצח נמלט לשטחי הרשות הפלשתינית

כאמור, במסגרת החקירה המורכבת שנוהלה ביחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז תל אביב, עלה חשד כי שלושה תושבי יפו וחשוד נוסף תושב רמלה, תכננו והוציאו לפעול את ההתנקשות בחייו של הקורבן. עם התפתחות החקירה וחיזוק התשתית הראייתית נעצרו ארבעה חשודים במעורבות ברצח, כאשר אחד החשודים נמלט לאחר הרצח לשטחי הרשות הפלשתינית, פעילות מיוחדת וממוקדת של כוחות משטרה הביאה למעצרו בשטחי הרשות.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, וביום שישי האחרון הוגשה הצהרת תובע בבית משפט השלום בתל אביב ומעצרם של כלל החשודים הוארך. בימים הקרובים בכוונת פרקליטות מחוז ת"א להגיש כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד ארבעת החשודים.