נתניהו מבטיח: "יומו של המחבל הזה יגיע מהר יותר ממה שהוא חושב"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע אמש, בו נרצחו אב ובנו בחווארה, ושלח ניחומים למשפחה | על הרכבת הקלה החדשה בגוש דן: "מאז קום המדינה מדברים על הרכבת הזו, אנחנו עשינו את זה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/08/23 12:05 ג באלול התשפג

נתניהו מבטיח: "יומו של המחבל הזה יגיע מהר יותר ממה שהוא חושב"
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, צילום: עמיאל ירחי

בפתח ישיבת הממשלה השבועית שנערכה הבוקר (א'), שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו ניחומים למשפחות הנרצחים מהפיגוע שאירע אתמול בחווארה, כאשר אב ובנו, שי סיילאס ניגרקר בן ה-60 ואביעד ניר בן ה-29, נרצחו ביריות. "כוחות הביטחון פועלים לתפוס את הרוצח ולבוא איתו חשבון כמו שעשינו עם כל מי שרצח ישראלים מאז הקמת הממשלה", אמר נתניהו והבטיח: "גם יומו של המחבל הזה יגיע מהר יותר ממה שהוא חושב".

לאחר שביום חמישי האחרון נחנכה הרכבת הקלה בגוש דן, אמר נתניהו כי "מאז קום המדינה, מדברים ומדברים על רכבת קלה בגוש דן, אנחנו עשינו את זה. היום אנחנו מקדימים רוב מדינות העולם, עם אחת הרכבות הממוחשבות המחושמלות מהשקטות והבטוחות ביותר. זהו חלק מחזון התחבורה הענק של רשת המטרו, שבכלל תעשה מהפך אדיר בכל התחבורה בלב הארץ, במרכז הארץ".

"בימים אלו" המשיך נתניהו, "אנחנו גם שוקדים על המהפכה ביוקר המחיה, על ידי הפחתת מכסים ופתיחת חסמים לייבוא, כדי להוריד את המחירים. בשעה שחברות הדירוג מורידות את דירוג האשראי של מעצמות גדולות, הן מאשררות את דירוג האשראי של ישראל ברמתו הגבוהה מאוד. הן רואות את נתוני האבטלה הנמוכים שלנו. את הצמיחה הגבוהה שלנו. את השקעות הענק של אינטל, אמזון ואנבידיה בישראל, את החברות החדשות שהן מחפשות עוד גז במים שלנו".

מירי רגב על המפגינים נגדה ברכבת הקלה: "ירדו מהפסים"

כזכור, ביום שישי בבוקר נערכה באופן רשמי הנסיעה הראשונה של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, עם יציאתן המקבילה של שתי רכבות מתחנות בת ים ופתח תקווה. קודם לכן, ביום חמישי נערך טקס החניכה בהשתתפות, בין השאר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב. מחוץ לתחנה שבפתח תקווה שם נאמו נתניהו ורגב התקיימה מחאה נגד השבתת הרכבת הקלה בשבת. בטרם נכנסה לישיבת הממשלה, רגב השיבה לשאלת כיפה על המפגינים נגדה שאף אזקו את עצמם לקרונות.

"הם לא הפגינו נגדי" פתחה והשיבה רגב, "הם פגעו בנוסעים ובנוסעות שהגיעו ביום שישי לפתח תקווה לנסוע בקו, תקעו אותם באמצע. אני מציעה להם להבין - מדינת ישראל היא מדינה יהודית ואין לנו שום כוונה לשנות את הסטטוס קוו. כמו שתחבורה ציבורית אחרת לא עובדת בשבת גם הרכבת הקלה לא תעבוד בשבת".

עוד אמרה רגב במענה לשאלת "כיפה": "האובססיה הזו והרדיפה של מפגינים, ששמעתי שהפריעו ליו"ר הכנסת שנמצא בביקור משפחתי, ולשר אלי כהן שנסע לחופשה משפחתית - האובססיה הזו להפריע לנבחרי ציבור היא פשוט אבסורד, הם ירדו מהפסים. אתם רוצים להפגין? תעשו את זה בצורה מכובדת ולא באובססיה הזו כלפי נבחרי ציבור".