סמוטריץ': חייב לעבור להתקפה ולהחזיר את ההרתעה

אחרי פיגוע הירי בחווארה שגבה את חייהם של שי ואביעד, אב ובנו תושבי הדרום, שר האוצר כתב: "הלב נקרע מצער וכאב בעקבות הפיגוע הנורא בחווארה, הטרור לעולם לא ישיג את מטרתו לעקור אותנו מארצנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/23 22:31 ב באלול התשפג

סמוטריץ': חייב לעבור להתקפה ולהחזיר את ההרתעה
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שי ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29 הם שני הישראלים שנרצחו היום (שבת) בפיגוע הירי בחווארה. השניים, תושבי אשקלון ואשדוד, נורו למוות מטווח אפס על ידי מחבל במוסך בכפר. על פי החשד המחבל הגיע רגלית למקום ולאחר מכן נמלט ברכבו, וההערכה היא כי הוא מסתתר בשכם. שר האוצר סמוטריץ' כבת בעקבות הפיגוע כי צה"ל חייב לעבור להתקפה.

"הלב נקרע מצער וכאב בעקבות הפיגוע הנורא בחווארה בו נרצחו אב ובנו על ידי מרצח שפל ונתעב. אני שולח יחד עם כל עם ישראל תנחומים למשפחה האבלה", כתב חבר הקבינט. לדבריו, "צה"ל חייב לעבור להתקפה ביו"ש ולהחזיר את ההרתעה והביטחון ובמקביל אנו פועלים להעצים את הבניה וחיזוק ההתיישבות בשטח. הטרור לעולם לא ישיג את מטרתו לעקור אותנו מארצנו".

"שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו"

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, ספד: "סיילאס-שי ובנו אביעד, בחייהם ובמותם לא נפרדו. אשדוד כולה אבלה הערב על הירצחם במהלך השבת, של תושבי העיר אב ובנו, בפיגוע הירי הקשה בו נגזלו חייהם באופן כל כך אכזרי ונפשע. אנוכי, יחד עם צוותי העיריה, מלווים את בני המשפחה ברגעים קשים אלה, בהם הלב שלנו יחד עם כל עם ישראל כואבים את כאבם הגדול. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון ובטוח כי הם פועלים בכל המרץ ויצליחו להשיג את המרצחים. תנחומיי הכנים בשמי ובשם כל העיר אשדוד, נבחריה ותושביה למשפחה. יהי זכרם ברוך".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, קרא לממשלה: "אני פונה בקריאה ובדרישה לממשלת ישראל, כולם יודעים שאנחנו עומדים מול ברברים מול אנשים שאין להם צלם אנוש המחבלים הללו הם חיות מהלכות על שתיים והם צריכות לקבל יחס בהתאם. יחס בהתאם לאנשים שרואים אנשים שנכנסים לשטוף את הרכב ורוצחים אותם".

ראש הממשלה נתניהו כתב: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

נשיא המדינה הרצוג הוסיף: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו".