סיכום החגיגות: זו כמות הנוסעים בקו האדום ביום שישי

לאחר ההשקה המתוקשרת עם ראש הממשלה והשרים, החל הקו האדום לפעול ביום שישי | החברות המפעילות את הקו פרסמו כי יותר ממאה אלף נוסעים עלו על קרונות הרכבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/23 21:08 ב באלול התשפג

סיכום החגיגות: זו כמות הנוסעים בקו האדום ביום שישי
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בשעת בוקר מוקדמת (5:40) ביום שישי, נפתחה באופן רשמי הרכבת הקלה בגוש דן עם יציאתן המקבילה של שתי רכבות מתחנות בת ים ופתח תקווה. אנשים רבים הגיעו גם מחוץ לתל אביב על מנת לחזות ברכבות הראשונות שיוצאות ולקחת חלק בהיסטוריה. תושב תל אביב בן 70 היה הראשון לעלות על הרכבת ונערך לכבודו טקס קצר בו קיבל תעודה מהנהלת הרכבת. לקראת כניסת השבת, פורסמה כמות הנוסעים ביומה הראשון של הרכבת.

יותר ממאה אלף

חברת נת"ע וחברת תבל, המפעילות את הקו האדום, הודיעו כי יותר מ-100 אלף נוסעים פקדו את הקו האדום ביומו הראשון. לדברי המפעילים, הרכבות עבדו לפי לוחות הזמנים שנקבעו ושלא נרשמו תקלות מהותיות עד השעה 16:30 - בה הופסקה תנועת הרכבות דרומה עקב מחאה בתחנת אליפלט.

נוסעים ברכבת

נוסעים ברכבת, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מחאה ברכבת הקלה

מחאה ברכבת הקלה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עד לשעה 18:30 נותרו מפגינים בתוך הרכבות כאשר הם אזוקים, במחאה על כך שהרכבת לא תופעל בשבתות וחגים. המשטרה לא ניסתה לפנות אותם, ובסופו של דבר הם עזבו את המקום. שרת התחבורה לשעבר קראה להפעלת הרכבת בשבת: "כשאנחנו מדברים על דמוקרטיה, אנחנו מדברים על הזכות לחופש תנועה גם למי שאין לו אוטו. לא יכול להיות שדרעי וגולדקנופף יגזרו על האנשים להיות נצורים בבית, אם אין להם יכולת לנהוג".