ארדן מברך על ההחלטה האמריקאית וקורא למועצת הביטחון לפעול

שגריר ישראל לאו"ם מברך על הסנקציות שהטיל משרד האוצר האמריקאי על ארגון "ירוק ללא גבולות" ועל ההכרזה שהוא למעשה זרוע של ארגון הטרור חיזבאללה: "אני דורש שמועצת הביטחון תדרוש את הסרתם המיידית של המתחמים הצבאיים שהקים חיזבאללה לאורך הקו הכחול במסווה של 'ירוק ללא גבולות'"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/23 07:37 ל באב התשפג

ארדן מברך על ההחלטה האמריקאית וקורא למועצת הביטחון לפעול
ארדן באו"ם | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

משרד האוצר האמריקאי החליט להכיר בארגון "ירוק ללא גבולות" כזרוע של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון ולהטיל עליו סנקציות. "ארצות הברית דוחה את המאמצים הציניים של חיזבאללה להסוות את פעילויות הטרור המערערות את היציבות שלו בסביבתיות שקרית", אמר תת שר האוצר לטרור והמודיעין הפיננסי בריאן נלסון, "נמשיך לתמוך בקבוצות החברה האזרחית הלבנונית הרבות המגנות על הסביבה הטבעית הייחודית והרגישה של לבנון, תוך רדיפה בלתי פוסקת של חיזבאללה ורשתות התמיכה שלהן".

עמדה של ירוק עכשיו שנחשפה ב-2018 |

עמדה של ירוק עכשיו שנחשפה ב-2018 | צילום: דובר צה"ל

"הגיע הזמן שמועצת הביטחון תתעורר"

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, בירך על החלטתה אמש של ארצות הברית, להטיל סנקציות על הארגון ומנהיגו זוהיר סובחי, ולהכיר בהם כזרוע של חיזבאללה, וקרא למועצת הביטחון של האו"ם, שעתידה להצביע בעוד שבועיים על חידוש המנדט של יוניפי"ל "לפעול נגד הזרוע הזו של חיזבאללה".

ארדן מסר: "לאור הצעד האמריקאי, הגיע הזמן שמועצת הביטחון תתעורר, תכיר במציאות בשטח ותלך בעקבות ארצות הברית. כפי שהצגנו פעמים רבות בפני האו"ם וחברות מועצת הביטחון: 'ירוק ללא גבולות' משמשכסות עבור חיזבאללה ובחסותו הארגון הקים מתחמים צבאיים לאורך הקו הכחול תוך הפרה חמורה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון".

צילום: דובר צה"ל

השגריר ארדן הוסיף כי "על מועצת הביטחון לדרוש מלבנון, כבר כעת בחידוש המנדט של יוניפי"ל, את הסרתם המיידית של כל המתחמים הצבאיים שבנה חיזבאללה במסווה של ירוק ללא גבולות ולאפשר ליוניפי"ל יישום מלא של אחריותו כולל חופש פעולה ופיקוח בכל אזורי הפעילות ותדרוש מממשלת לבנון את האחריות על המתרחש בשטחה".

פעילי ירוק ללא גבולות |

פעילי ירוק ללא גבולות, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

ארגון "ירוק ללא גבולות" הוקם בשנת 2013 לכאורה במטרה להגן על הסביבה הטבעית של לבנון, לרבות פעילות ייעור מחדש. למעשה, הוא הארגון משמש כיסוי לפעילות של חיזבאללה בדרום לבנון לאורך הקו הכחול, שם יש לארגון מאחזים המאוישים על ידי פעילי חיזבאללה ביותר מ-12 מקומות. מוצבים אלו, המאוישים על ידי פעילי חיזבאללה, משמשים כסות למחסנים התת-קרקעיים של חיזבאללה ולמנהרות לאחסון אמצעי לחימה.