רון חולדאי הודיע: אני הולך להחרים את ההשקה

שרת התחבורה הזמינה את ראש עיריית תל אביב לאירוע השקת הקו האדום של הרכבת הקלה, אבל הוא החליט להחרים את הטקס כאקט מחאה: "זו המחאה שלי, הרכבת חייבת לפעול גם בסופי שבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 16:56 כט באב התשפג

רון חולדאי הודיע: אני הולך להחרים את ההשקה
רון חולדאי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אחרי שמונה שנים ארוכות של עבודות, הרכבת הקלה של גוש דן מוכנה לקליטת נוסעים. היום (ד') התקיימה נסיעת השקה, מחר אמור להיערך טקס חגיגי - וביום שישי, הנסיעה הראשונה לציבור. אולם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי - מסתייגה מהחגיגות. בסרטון שהפיץ הסביר חולדאי מדוע סירב להזמנתה של רגב לאירוע ההשקה הנוצץ, ויסתפק בהשתתפות בנסיעה הראשונה הפתוחה לציבור.

רון חולדאי: "לא אגיע לטקס, זו המחאה שלי"

"הבוקר צלצלה שרת התחבורה והזמינה אותי להשתתף בטקס חנוכת הקו האדום של הרכבת הקלה בדיפו בפתח תקווה. לא אגיע לטקס", פתח ואמר ראש העיר. "זו המחאה שלי. פתיחת הרכבת היא אירוע היסטורי וחשוב, שחיכיתי 23 שנים שיקרה", הבהיר, אבל יחד עם זאת הסביר חולדאי כי הוא מתנגד להשבתתה בשבת: "כמי שמקדם ותומך תחבורה בסופי שבוע אני אומר כבר זמן רב - הרכבת הקלה חייבת לפעול ולשרת את הציבור גם בסופי שבוע, כך ראוי במדינה ליברלית ודמוקרטית".

נזכיר,צ בנסיעת ההשקה של הרכבת שנערכה היום, הסבירה שרת התחבורה מדוע הרכבת לא תפעל בשבת: "אנחנו מדינה יהודית, יש כאן סטטוס קוו, יש חוק במדינה ואנחנו פועלים על פי החוק ועל פי הסטטוס קוו", אמרה רגב והתחייבה כי "הרכבת תעבוד עד כניסת שבת ומצאת השבת".

הצפי: 70 מיליון נוסעים בשנה

הקו האדום של יעבור בחמש ערים מרכזיות - תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובת ים, ועתיד לשרת 234 אלף בני נוסעים ביום וכ-70 מיליון נוסעים בשנה. הרכבת תעבור בממוצע בכל אחת מ-34 תחנותיה בתדירות של שש דקות. לאורך תוואי הקו האדום של הדנקל פועלים שלושה קווי שירות כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט בדרום תל-אביב לבין תחנת אהרונוביץ' בבני ברק.