ההתחייבות של מירי רגב: "הרכבת תעבוד עד כניסת שבת ומצאתה"

במהלך דברים שנשאה בנסיעת ההשקה של הקו האדום, התייחסה שרת התחבורה לשאלה האם הרכבת הקלה תקיים נסיעות בשבת: "יש חוק במדינה ואנחנו פועלים על פי החוק ועל פי הסטטוס קוו" | הצפי: 234,000 נוסעים מדי יום

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 12:54 כט באב התשפג

ההתחייבות של מירי רגב: "הרכבת תעבוד עד כניסת שבת ומצאתה"
השרה רגב, היום | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ביום שישי תיערך הנסיעה הרשמית הראשונה של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. הבוקר (ד') התקיימה נסיעת המבחן האחרונה ונסיעת ההשקה שיצאה מתחנת ארליך אל תחנת אלנבי, עם שרת התחבורה מירי רגב. במהלך דברים שנשאה התייחסה רגב לשאלה האם הרכבת הקלה תקיים נסיעות בשבת.

רגב בנסיעת המבחן האחרונה, היום |

רגב בנסיעת המבחן האחרונה, היום | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"נחנו פועלים על פי החוק ועל פי הסטטוס קוו"

"אנחנו מדינה יהודית, יש כאן סטטוס קוו, יש חוק במדינה ואנחנו פועלים על פי החוק ועל פי הסטטוס קוו", אמרה רגב והתחייבה כי "הרכבת תעבוד עד כניסת שבת ומצאת השבת".

על התקלות האפשריות אמרה רגב: "אם יש פערים, צריך לתת להם פתרונות - וניתן אותם לפני. ברור לנו שיהיו בעיות כאלו ואחרות עם הפתיחה אך ניתן להם מענה. אחת הסוגיות המרכזיות הייתה בלימות החירום ואחרי לחצים ונסיעות מבחן היא נפתרה וקיבלנו אישור בינלאומי".

הרכבת הקלה של גוש דן |

הרכבת הקלה של גוש דן | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הצפי: 70 מיליון נוסעים בשנה

הקו האדום של יעבור בחמש ערים מרכזיות - תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובת ים, ועתיד לשרת 234 אלף בני נוסעים ביום וכ-70 מיליון נוסעים בשנה. הרכבת תעבור בממוצע בכל אחת מ-34 תחנותיה בתדירות של שש דקות. לאורך תוואי הקו האדום של הדנקל פועלים שלושה קווי שירות כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט בדרום תל-אביב לבין תחנת אהרונוביץ' בבני ברק.