נמצא בצילום חזה: האח בן השבע בלע את המפתח של אחותו

הורים מודאגים הגיעו הלילה לחדר מיון בשל חשש שבנם בלע מפתח קטן. בצילום החזה החשש של ההורים אומת והילד הועבר לחדר הניתוח. ד"ר יואל גיל: "אסור להזניח ולסמוך על פעולה טבעית שעלולה לגרום לנזק ולסכנת חיים של ממש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 09:46 כט באב התשפג

נמצא בצילום חזה: האח בן השבע בלע את המפתח של אחותו
המפתח הקטן בצילום החזה | , צילום: דוברות יד שרה

משפחה ירושלמית שהתכוננה לחזרה ללימודים, הגיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) בבהילות לחדר המיון "מרכז פרנקל לרפואה דחופה" ביד שרה, לאחר שהבת הגדולה התלוננה שמפתח יומן הכיתה שלה נעלם.

היעדר המפתח, הדאיג את ההורים לאחר שעלה חשש שהאח בן השבע בלע את המפתח הקטנטן. ההורים המודאגים הגיעו למיון הערב הקהילתי של יד שרה בירושלים. בצילום חזה, מצא רופא הילדים ד"ר חגי שטרן, את המפתח הזעיר כשהוא בקיבתו של הילד. בשל היות המפתח משונן ודוקרני, הוצאתו מחייבת פעילות פולשנית של הוצאת המפתח מחשש לסיכון ולקרע במעבר למעי, לכן הועבר הילד לחדר ניתוח בבית החולים.

"הסכנות לילדים בבית גדלות משמעותית במהלך ימי החופש הגדול"

ד"ר יואל גיל, המנהל הרפואי בחדר המיון "מרכז פרנקל לרפואה דחופה" ביד שרה, שיבח את ערנותם של ההורים. "הסכנות לילדים בבית גדלות משמעותית במהלך ימי החופש הגדול. אנו מטפלים בכל יום במקרי חירום קשים בשל אותן סכנות. החשש של ההורים במקרה הזה התברר כמוצדק במיוחד. אסור להזניח ולסמוך על פעולה טבעית שעלולה לגרום לנזק ולסכנת חיים של ממש".