כתב אישום רביעי נגד טראמפ: ניסה להטות את הבחירות בג'ורג'יה

בתוך פחות מחצי שנה, כתב אישום רביעי הוגש נגד נשיא ארצות הברית לשעבר כשהפעם האישום נוגע לניסיון הטיית הבחירות במדינת ג'ורג'יה. לכתב האישום משמעות אחרת מהקודמים, גם אם ייבחר לנשיא טראמפ לא יוכל להעניק לעצמו חנינה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/08/23 08:31 כח באב התשפג

כתב אישום רביעי נגד טראמפ: ניסה להטות את הבחירות בג'ורג'יה
טראמפ, כתב אישום רביעי, צילום: shutterstock

כתב אישום רביעי הוגש נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. כתב האישום מייחס לטראמפ ועוד כעשרים מאנשי צוותו הקרובים עבירות של שיבוש תוצאות הבחירות במדינת ג'ורג'יה. כתב האישום הנוכחי שונה משלושת כתבי האישום הקודמים מאחר והוא מוגש בידי אחת המדינות ולא מדובר בכתב אישום פדרלי.

המשמעות של הגשת כתב האישום בידי מדינה מסויימת היא שבמידה וייבחר טראמפ בשנית לנשיאות בבחירות הקרובות, הוא לא יוכל להעניק לעצמו חנינה במידה והוא אכן יורשע בתיק. בין היתר טראמפ מואשם בסחיטה ובכך שניסה להטות את תוצאות הבחירות למרות שידע כי הפסיד בהם.

טראמפ

טראמפ, צילום: shutterstock

שאר כתבי האישום נגד טראמפ

כאמור, כתב האישום מגיע לאחר שלושת כתבי האישום הקודמים שנגעו בפרשת תשלום דמי השתיקה לשחקנית פורנו, פרשת המסמכים המסווגים וניסיון הפיכת הבחירות בארה"ב. לאחר שהוגש נגדו כתב האישום השלישי פרסם טראמפ הודעה ברשת החברתית שלו, Truth Social: "אני יוצא כעת לוושינגטון כדי להיעצר, בגלל שערערתי על בחירות מושחתות, מזויפות וגנובות. זה כבוד גדול, מכיוון שאני נעצר למענכם. MAKE AMERICA GREAT AGAIN!".