עדכון במצבו של לוחם האש הפצוע: "שרד את הלילה - סיבה לאופטימיות זהירה"

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל מעדכן במצבו של דקל מרציאנו שנפצע אנוש בניסיון חילוץ: "אני מרגיש אופטימיות זהירה, יש ניצנים של התייצבות במצבו של לוחם האש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 17:10 כז באב התשפג

עדכון במצבו של לוחם האש הפצוע: "שרד את הלילה - סיבה לאופטימיות זהירה"
הבור אליו ירד לוחם האש, צילום: David Cohen/Flash90

ד"ר אוריאל טרטמברג, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי לגליל, עדכן היום (ב') במצבו של לוחם האש ממעלות-תרשיחא, דקל מרציאנו, שהובא למרכז הרפואי באורח אנוש לאחר שניסה לחלץ אדם שנפל לבור בדיר אל אסד.

"מצבו של הפצוע עדיין מוגדר אנוש, נשקפת סכנה מיידית לחייו והוא סובל מפגיעה רב מערכתית", הסביר. "יחד עם זאת, העובדה שהוא שרד את הלילה מהווה סיבה לאופטימיות זהירה. יש ניצנים של התייצבות ותחילת שיפור בתפקוד של חלק ממערכות גופו. אנו ממשיכים בטיפול אינטנסיבי כדי לייצב את מערכות גופו, בתקווה לשיפור הדרגתי נוסף".

באירוע הקשה, נהרג שב"ח פלשתיני, וכן לוחם האש שירד לחלצו - סמל עדנאן אסעד, בן 40 במותו, נשוי ואב לשלושה ילדים, כאשר הקטנה שבהם בת חודשיים בלבד. שירת כלוחם אש במערך משנת 2019. מטעם כבאות והצלה נמסר: "מערך הכבאות מרכין ראש לנפילת הלוחם ומשתתף בצער משפחתו. נציב הכבאות הורה על הקמת צוות בדיקה לנסיבות האירוע".

עדנאן אסד

עדנאן אסד צילום: דוברות מד"א

"היה בחור חרוץ ואהוב, שתמיד אהב לעזור לכולם"

במגן דוד אדום הספידו היום את עדנאן, שהתנדב כחובש במד"א וחלם להפוך לנהג אמבולנס. ליאור גלייזר, חובש רפואת חירום-נהג אמבולנס ואחראי מתנדבים בתחנת מד"א בכרמיאל, ספד לחברו: "עדנאן חלם להתקדם במד"א ולהציל חיים גם כנהג אמבולנס. הוא החל להתנדב לאחרונה והתאהב בעשייה הרפואית ובעזרה לאחר. הוא היה בחור חרוץ ואהוב, שתמיד אהב לעזור לכולם בשני הכובעים שלו - גם במד"א וגם בכיבוי והצלה. הבשורה על מותו הייתה קשה וכואבת מאוד, זו אבדה קשה וכואבת. יהי זכרו ברוך".