פגע, דרס והפקיר למוות ילד בן 9: כתב אישום חמור נגד בדואי מהדרום

כתב אישום נגד צעיר מכסייפה מתאר השתלשלות אירועים קשה, שהובילו למותו של ילד בן 9. אמיר אזברגה פגע בקטין שרכב על קורקינט, לא עצר להעניק סיוע, נמלט רגלית מהשוטרים ולבסוף הוסגר על ידי קרוב משפחתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 16:58 כז באב התשפג

פגע, דרס והפקיר למוות ילד בן 9: כתב אישום חמור נגד בדואי מהדרום
הילד רכב על הקורקינט, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אמיר אזברגה (27) מכסייפה, לאחר שהיה מעורב בתאונה שבה נהרג קטין, לא עצר במקום התאונה ולא הזעיק עזרה לקטין.

מכתב האישום שהגישה עו"ד אורלי פיתוסי עולה כי במהלך 20.12.22 בשעות אחר הצהריים המאוחרות, עצר אזברגה עם רכבו ברמזור אדום, בצומת הסמוכה לכניסה לאזור התעשייה בערד. באותה העת התקרב למקום קטין כבן 9 רכוב על קורקינט. עת הרמזור התחלף לירוק, החל אזברגה בנסיעה ובעודו נכנס לצומת פגע עם רכבו בקטין על הקורקינט. כתוצאה מכך הקטין הועף אל מכסה המנוע של הרכב, משם לשמשה הקדמית של הרכב, ולאחר מכן נהדף קדימה ונפל על הכביש. כתוצאה מהתאונה לקטין נגרמו חבלות קשות, והוא פונה תוך כדי החייאה לבית-החולים, שם נקבע מותו.

למרות שאזברגה ידע כי פגע בקטין המשיך בנסיעתו ועצר את רכבו במרחק של כ-100 מטרים ממקום התאונה, המתין בתוך רכבו, מבלי לצאת ממנו, וכעבור פרק זמן קצר המשיך בנסיעה ועזב את המקום עם רכבו. בשום שלב אזברגה לא יצא מרכבו, לא ניגש לקטין ולא הזעיק עזרה עבורו.

כשעה לאחר התאונה איתרה המשטרה את רכבו של אזברגה והחלה במרדף אחריו, לאחר כ-200 מטר עזב אזברגה את הרכב והחל להימלט רגלית מהאזור. בשלב מאוחר יותר קרוב משפחתו של אזברגה הסגיר אותו למשטרה. לאזברגה יוחסו עבירות של הפקרה לאחר פגיעה ושל הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.