גלנט כמטרה במטווח: ארגון המחאה ספג ביקורת - ושינה את הפרסום

מודעה של ארגון אחים בה נראה שר הביטחון כמטרה במטווח, עוררה ביקורת רבה | בארגון הגיבו לטענות והחליטו לשנות את הפרסום: "אנו דוחים מכל וכל כל גילוי אלימות או הסתה אליה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 15:51 כז באב התשפג

גלנט כמטרה במטווח: ארגון המחאה ספג ביקורת - ושינה את הפרסום
מחאת אחים לנשק, צילום: Shir Torem/Flash90

מחאת אחים לנשק פרסמה היום (ב') מודעה שעוררה זעם רב ברשתות החברתיות. במודעה בה נכתב: "שר הביטחון מפרק את צבא העם" ו- "ההפיכה המשטרית קורעת את העם", הופיעה תמונה בה נראה שר הביטחון יואב גלנט כשעל פניו סימונים שעלולים להיראות כמטרות ירי.

כאמור, המודעה גררה ביקורת רבה, בין השאר מצד הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושע, שכתב: "לשים תמונה של שר הביטחון כמטרת דמות מחוררת זו הסתה מזעזעת ומבישה במיוחד כשהיא מגיעה מקבוצה של אנשים שקוראים לעצמם 'אחים לנשק'". ומצד ארגון תורת לחימה שהאשימה: "מסיתה לרצח שר הביטחון, עם תמונות של כדורים על ראשו".

המודעה של אחים לנשק שעוררה סערה

המודעה של אחים לנשק שעוררה סערה צילום: אחים לנשק

אחים לנשק: "אנו דוחים מכל וכל כל גילוי אלימות או הסתה אליה"

בעקבות הביקורת, בארגון "אחים לנשק" מיהרו לשנות את המודעה: "בעקבות הערות על הקמפיין החדש שלנו בוצעו בו שינויים קוסמטיים בגרפיקה כדי להסיר כל ספק שלא מדובר חס וחלילה במטרות דמות", הודיעו לציבור. והדגישו: "אנו דוחים מכל וכל כל גילוי אלימות או הסתה אליה". יחד עם זאת, הבהירו "אנו עומדים מאחורי המסר והדרישה החד משמעית משר הביטחון להתערב ולעצור את מחדל הכשירות בצה"ל".