איום כי שנת הלימודים לא תיפתח: דרמה באוניברסיטת אריאל

עובדי אוניברסיטת אריאל הכריזו על סכסוך עבודה והודיעו כי שנת הלימודים האקדמאית הבאה לא תיפתח: "האוניברסיטה החליטה לעשות תואר בקיפוח עובדים"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 13/08/23 17:58 כו באב התשפג

איום כי שנת הלימודים לא תיפתח: דרמה באוניברסיטת אריאל
מחאת עובדי אוניברסיטת אריאל באוגוסט 2022., צילום: טנא תקשורת

1000 עובדי הסגל המנהלי באוניברסיטת אריאל המאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית הכריזו היום (א') על סכסוך עבודה לקראת שביתה כללית שתתקיים תוך שבועיים וזאת לאור התנהלותה של הנהלת האוניברסיטה אשר לטענתם לא מאפשרת את שיפור תנאי השכר ומתעמרת בעובדי המוסד.

במכתב ששלחה ההסתדרות הלאומית לעו"ד רבקה ורבנר הממונה הראשית על יחסי העבודה נכתב כי: "בחודשים האחרונים ניהלו הצדדים משא ומתן אינטנסיבי בכדי להביא לחתימת הסכם קיבוצי חדש. במסגרת המשא ומתן הוצגו דרישות נרחבות על ידי נציגות העובדים".

"לא נותרה כל ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה"

עוד נכתב כי, "במסגרת הדרישות הוסכם כי נושאים עיקרים ומהותיים יטופלו ובכללם: סוגיית השכר, סוגיית טיפול בעובדים ותיקים, הסדר השוואת תנאים למגזר הציבורי וטיפול בסוגיית רווחה וקידום מעמד העובדים".

אולם לטענת העובדים, "בישורת האחרונה של המשא ומתן, בחרה הנהלת האוניברסיטה להתנהל באופן חסר תום לב ובכלל זאת להתבצר בעמדותיה בנושאים המפורטים לעיל ללא כל הסבר מניח את הדעת". לדבריהם: "הנהלת האוניברסיטה מסרבת לנהל שיח בנפש חפצה בנושאים השנויים במחלוקת עד כי לא נותרה כל ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה".

מחאת עובדי אוניברסיטת אריאל באוגוסט 2022

מחאת עובדי אוניברסיטת אריאל באוגוסט 2022 צילום: טנא תקשורת

"האוניברסיטה החליטה לעשות תואר בקיפוח עובדים"

איתמר שרוני מנכ"ל הנהלת ההסתדרות הלאומית ציין כי: "היום אנו מבינים כי טובת עובדי הסגל המנהלי באוניברסיטה איננה עומדת בראש סדר העדיפויות של הנהלת המוסד". חמדה חדי יו"ר ועד עובדי אוניברסיטת אריאל, אמרה כי, "לצערנו, הגענו למבוי סתום. הבטחנו לעובדים ואנו נקיים נפעל בכל דרך גם אם היא קשה, להבטחת זכויותיהם ואני משוכנעת שהכוח המאוחד של העובדים יניב פירות משמעותיים לעתיד תעסוקתי טוב יותר. האוניבריסטה החליטה לעשות תואר בקיפוח עובדים".