דתי ושומר שבת: המועמד המפתיע של ביידן לתפקיד הבכיר

בבית הלבן התחילו בחיפושים אחר השגריר החדש לישראל, ואחד המועמדים הבולטים הו גו לו - יהודי שומר מצוות שכיהן במגוון תפקידים בכירים בממשל האמריקאי | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 15:43 כו באב התשפג

דתי ושומר שבת: המועמד המפתיע של ביידן לתפקיד הבכיר
שר האוצר המאריקאי לשעבר, ג'ק לו, צילום: shutterstock

שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, עזב את תפקידו לפני מספר שבועות. כעת נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מחפש את המועמד הבא לתפקיד בשגריר. על פי חשיפת ברק רביד, אחד המועמדים המוסילים לתפקיד המשמעותי הוא מזכיר האוצר האמריקאי לשעבר - ג'ק לו.

לו שכיהן במגוון תפקידים בכירים בממשל האמריקאי ובבית הלבן, בין השאר כראש הסגל וראש משר הניהול והתקצוב, הוא גם יהודי אורטודוקסי שומר מצוות ובעבר נבחר לו נבחר על ידי ה"ג'וזלם פוסט" כאחד מחמשת היהודים המשפיעים בעולם. על פי הדיווח, נערכת כרגע בדיקת רקע מקיפה אודותיו.

תחזיק בתפקיד עד לאישור שגריר חדש

תום ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל

תום ניידס, שגריר ארצות הברית לשעבר בישראל, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כאמור, לפני מספר שבועות השגריר ניידס סיים את כהונתו וחזר לארה"ב. מי שממלאת את תפקידו בימים אלו היא סגניתו, סטפני הלט. בהודעת שגרירות ארצות הברית נכתב: "סטפני האלט, קיבלה על עצמה את האחריות על השגרירות. השגריר טום ניידס סיים את שירותו כשגריר ארה"ב בישראל והעביר את סמכותו להלט, שכיום היא הממונה על השגרירות".

האלט, כיהנה בעבר במספר רב של תפקידים במזרח התיכון, בין היתר כיהנה כסגנית ראש הנציגות הן במוסקט, בעומאן והן בניקוסיה, קפריסין ובעוד מדינות מזרח תיכוניות. היא תחזיק בתפקיד זה עד לאישור שגריר חדש בישראל על ידי הסנאט האמריקני.