בגיל 78: הלך לעולמו גיורא רום, אלוף ההפלות של צה"ל

אלוף במילואים גיורא רום, טייס הקרב ואלוף ההפלות של צה"ל, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחת הסרטן | איגוד הטייסים הישראלים ספד לרום: "איש אמיץ, טייס מקצוען, ידען גדול, איש ספר ושאר רוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/23 20:38 כה באב התשפג

בגיל 78: הלך לעולמו גיורא רום, אלוף ההפלות של צה"ל
גיורא רום, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האלוף במיל' גיורא רום, הלך לעולמו אמש (שישי) בגיל 78, לאחר מאבק במחלת הסרטן. רום היה אלוף ההפלות הראשון של חיל האוויר. לאחר שחרורו מצה"ל כיהן במגוון תפקידים: כמנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, כמנכ"ל הסוכנות היהודית וכמנהל רשות התעופה האזרחית. בנוסף, כיהן רום כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

ההפלות - והפרידה

את חמש ההפלות שלו השיג רום במלחמת ששת הימים. במבצע "מוקד", בפתיחת המלחמה, הוא הפיל שני מטוסי מיג 21 בשמי מצרים, ובאותו היום הפיל מיג 21 מעל שדה תעופה סורי שאותו הפציץ. למחרת הוא נפגע ברגלו מאש נ"מ סורית, אבל יום למחרת נמלט מבית החולים שבו אושפז ובאותו היום - 7 ביוני 1967 - הפיל שני מטוסי מיג 17 מצריים.

מרים רום, אלמנתו של גיורא רום, העלתה פוסט לחשבון הפייסבוק שלה בו נראה מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר נמצא לצד גיורא במיטתו בבית החולים, וכתבה: "החיוך האחרון של גיורא, אהובנו". באיגוד הטייסים הישראלי ספדו לו ומסרו: "אלוף במיל' גיורא רום היה לוחם ומפקד יוצא דופן. איש אמיץ, טייס מקצוען, ידען גדול, איש ספר ושאר רוח. היה לו גם חוש הומור נפלא. גיורא בהיותו ראש רת"א הרים את הארגון מהמשבר העמוק בו היה להישגים יוצאי דופן ותרם רבות לתעופה האזרחית בישראל. איגוד הטייסים מרכין ראש לזכרו. נוח בשלום גיורא".

נתניהו ספד: היה איתן ברוחו

"ביחד עם רבים מאזרחי ישראל אני משתתף בצערה של משפחתו של האלוף במיל׳ גיורא רום ז"ל, שתרם רבות למדינה, בתחילה בשירותו כטייס בחיל האוויר ולאחר מכן בתפקידיו הציבוריים. אני מזמין אתכם להתרשם מאישיותו ומדרכו של גיורא ז"ל ולקרוא בספרו האוטוביוגרפי על חייו כטייס שנפל בשבי המצרי - ושב לטוס. לפני שבועיים, כשנודע לי דבר מחלתו הקשה, שוחחתי עם גיורא. זאת הייתה שיחה מרגשת, שבה גיורא, כדרכו, היה איתן ברוחו. יהי זכרו ברוך".