הותר לפרסום: לוחמי יחידת הגדעונים והשב"כ סיכלו פיגוע בישראל

לוחמי יחידה 33 סיכלו פיגוע ועצרו ביריחו מבוקש שעל פי החשד התכוון לבצע פיגוע בישראל. הלוחמים עצרו את המבוקש בביתו, יחד עם חשודים נוספים | לא היו נפגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/23 08:04 כג באב התשפג

הותר לפרסום: לוחמי יחידת הגדעונים והשב"כ סיכלו פיגוע בישראל
החשוד יוצא מביתו | , צילום: דוברות המשטרה

לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) בלהב 433 בשיתוף עם שב"כ וצה"ל, סיכלו לפני שבוע פיגוע ועצרו ביריחו חשוד בן 21 שהתכוון על פי החשד לבצע פיגוע בישראל, כך הותר הבוקר (ה') לפרסום. הלוחמים עצרו את המבוקש בביתו, יחד עם חשודים נוספים. לא היו נפגעים באירוע. במהלך הפעילות המבצעית מחבלים ירו באש לעבר הלוחמים, לא היו נפגעים.

יממה אחרי הפיגוע: חיסול חוליה שהיתה בדרכה לפגוע בישראלים

נזכיר כי ביום הראשון כוח משותף של הימ"מ, מג"ב וצה"ל בהכוונת שב"כ, חיסל חוליית מחבלים סמוך לעראבה באזור מחנה הפליטים ג'נין. בעקבות מידע מודיעיני אודות החוליה, הבינו במערכת הביטחון כי היא בדרך לביצוע לפיגוע. חפ"ק שהוקם בחטיבת שומרון יחד עם המח"ט מויאל והאוגדונר בלוט ניהל את האירוע.

כלל החוליה היתה מוכרת למערכת הביטחון. ראש החולייה שנהרג הוא נאיף אבו צויץ, תושב ג'נין, בן 26, פעיל צבאי בולט בג'נין, אשר היה מעורב בפעילות צבאית נגד כוחותינו ומעורב בקידום פעילות צבאית באכוונת גורמי טרור מרצועת עזה. יחד עמו ברכב נהרגו שני חברי חוליה נוספים. ברכב נמצא נשק מסוג M16 אשר שימש את החוליה.