התקציב לרשויות הערביות עבאס בפניה לסמוטריץ': הקם ועדה עם ראשי רשויות וחברי כנסת ערבים

יו"ר רע"מ פנה לשר האוצר וביקש ממנו להקים ועדה כדי להגיע להסכמה וליצור מנגנונים לפיקוח על התקציבים לרשויות הערביות: "אם סמוטריץ' לא ייענה - זו תהיה הוכחה שמדובר בהחלטה פוליטית גזענית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/23 07:58 כג באב התשפג

עבאס בפניה לסמוטריץ': הקם ועדה עם ראשי רשויות וחברי כנסת ערבים
מנסור עבאס | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר אמש הצהרה ארוכה שבה הסביר מדוע הפסיק תקצוב מסוים לחברה הערבית: "חלק גדול מהתקציבים המועברים לרשויות מגיעים לארגוני הפשיעה ואף לארגונים ששולחים ידם בהסתה ועידוד טרור... לא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים שיוודאו שהם מגיעים ליעדם ולא לארגוני פשיעה ומבלי שיהיה ברור שהם לא מתקצבים הסתה ועידוד טרור. יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, הגיב לדבריו של יו"ר הציונות הדתית.

"פיקוח ובקרה הן דרישתנו לא פחות מכל גורם ממשלתי אחר"

בפניה אשר פורסמה ב-N12 קרא עבאס לסמוטריץ' להקים ועדה מקצועית, לא פוליטית, שתבחן באמת לאן יועברו הכספים. "אני קורא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' להיפגש עוד הערב בנוכחותו של שר הפנים משה ארבל, על מנת להקים ועדה מקצועית בהשתתפות ראשי רשויות וחברי כנסת ערבים כדי להגיע להסכמה וליצור מנגנונים לפיקוח על התקציבים. הכספים הם זכות ולא חסד, גם לפי הצהרתו. פיקוח ובקרה הן דרישתנו לא פחות מכל גורם ממשלתי אחר".

בסיום הפניה נכתב: "אם סמוטריץ' אכן מתכוון למה שאמר הערב, שהוא 'שר האוצר של כולם', הוא ייענה בחיוב להצעה. אם לא - זו תהיה הוכחה שמדובר אך ורק בהחלטה פוליטית גזענית נגד אזרחי ישראל הערבים".

"למרות שכולם יודעים וכולם מתריעים, עד כה דבר לא נעשה"

במהלך דבריו אמר שר האוצר כי "חלק גדול מהרשויות המקומיות במגזר הערבי נפלו שבי בעל כורחם בידי ארגוני הפשיעה שפועלים באלימות, מאיימים על בעלי התפקידים וסוחטים אותם כדי לזכות במכרזים באמצעות רשת סבוכה של חברות קש ואנשי קש, חשבוניות פיקטיביות, ועוד. כתוצאה מכך חלק גדול מהתקציבים המועברים לרשויות מגיעים לארגוני הפשיעה ואף לארגונים ששולחים ידם בהסתה ועידוד טרור".

לדבריו, "למרות שכולם יודעים וכולם מתריעים, עד כה דבר לא נעשה. היו דיבורים, היו הכרזות, אבל שום דבר לא השתנה. לכולם היה הכי קל והכי נוח להמשיך כרגיל. למה להם לחטוף קמפיין כמו שאני חוטף עכשיו. והתוצאה היא שכמעט אף אחת מההמלצות שנכתבו בדם לא יושמה, ומדינת ישראל ממשיכה להזרים תקציבי עתק לארגוני הפשיעה שמתדלקים את הפשיעה בחברה הערבית והופכים את חייה לגיהנום, ואז מצופה מהמשטרה ומרשויות אכיפת החוק לכבות את האש".

צפו בדבריו של סמוטריץ' אמש:

סמוטריץ' אמר כי המניע המרכזי של הפשיעה בחברה הערבית הוא כלכלי ולכן המאבק בה עובר דרך הכלכלה. "כשר אוצר אני לוקח אחריות על המקטע הזה במאבק הקריטי והקיומי הזה. הפן הכלכלי הוא בסמכות ואחריות שלי, ואני מתכוון לממש אותו בנחישות ובמקצועיות. לשם כך, ומתוך ראיה כוללת, הקמתי צוות משימה מיוחד במשרד האוצר, בהובלת מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר, ובהשתתפות רשות המיסים, החשב הכללי ורשות האכיפה, כדי לתכלל את המאבק הכלכלי הזה בצדדים שונים שלו ולהצליח בו".

לסיום אמר: "המדיניות שלי היא פשוטה: שירותים לאזרח - כן. כסף לארגוני פשיעה, פרוטקשן והסתה לטרור - לא. ולכן, למרות כל הלחצים והקמפיין השקרי, אני מודיע כאן שלא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים שיוודאו שהם מגיעים ליעדם ולא לארגוני פשיעה ומבלי שיהיה ברור שהם לא מתקצבים הסתה ועידוד טרור.