תיעוד המועמד המוביל לנשיאות אקוודור נורה למוות בסיום אירוע בחירות

בתיעוד שרץ ברשתות החברתיות נראה אחד משמונת המועמדים לנשיאות אקוודור כשהוא יוצא מהאירוע מוקף בשומרים. במהלך כניסתו לרכב מתנקש ירה בו למוות | הנשיא המכהן: "זועם ומזועזע מרצח המועמד לנשיאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/23 07:39 כג באב התשפג

המועמד המוביל לנשיאות אקוודור נורה למוות בסיום אירוע בחירות
פרננדו וילאוויסנסיו, צילום: צילום מסך Emergencias Ec

המועמד המוביל לנשיאות אקוודור, פרננדו וילאוויסנסיו, בן 59, נרצח הלילה (בין רביעי לחמישי) בסיום אירוע קמפיין בחירות בבירה קיטו. החשוד בהתנקשות נורה למוות בחילופי אש בזמן לכידתו עם מאבטחים במקום, כמה נוספים נפצעו. הוא הניח אחריו אישה וחמישה ילדים.

בתיעוד שרץ ברשתות החברתיות החל מהשעה 03:20, נראה וילאוויסנסיו יוצא מהאירוע מוקף בשומרים ובמהלך כניסתו לרכב נשמעו מספר יריות. באקוודור דווח כי וילאוויסנסיו ביסס את הקמפיין על מאבק בשחיתות, ומתוך שמונה מועמדים לבחירות בעוד כשבועיים הוא היה המועמד המוביל. בספטמבר 2022 נורו יריות לעבר ביתו אך הוא לא נפגע.

https://twitter.com/EmergenciasEc/status/1689431449777123329?s=20

בתיעוד קודם נראים בני אדם רבים ומבוהלים כשהם מסתררים בתוך המבנה שבו התקיים אירוע הקמפיין - כשברקע נשמעות יריות. האנשים המבוהלים נשמעים צועקים ולא מבינים מה קורה סביבם. בסיום התיעוד נראה שוטר שנפצע במהלך האירועים.

https://twitter.com/EmergenciasEc/status/1689424376498622464?s=20

בציוץ שפרסם הנשיא המכהן, גיירמו לאסו, בחשבון הטוויטר שלו, הוא אישר את הפרטים לאירוע הקשה: "זועם ומזועזע מרצח המועמד לנשיאות פרננדו וילאביצ'נסיו. סולידריות ותנחומיי לאשתו ולבנותיו. למען זכרו ולמען מאבקו, אני מבטיח שהפשע הזה לא יישאר ללא עונש". הנשיא המכהן ציין כי יכנס מיידית דיון קבינט דחוף כדי לדון על האירוע.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il