העליון הכריע - אלישע ירד יישאר במעצר: "לא מכיר לדברים האלה אח ורע"

העליון הפך את החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר למעצר בית את החשוד במעורבות באירועי בורקה, באופן חריג עורכי דינו הוצאו מהדיון | עו"ד רום: "אני לא מכיר לדברים האלה אח ורע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 10:55 כב באב התשפג

העליון הכריע - אלישע ירד יישאר במעצר: "לא מכיר לדברים האלה אח ורע"
אלישע ירד בבית המשפט | , צילום: איתמר כרמון

לאחר שהיה עצור מאז שבת, בית המשפט קבע אתמול כי פעיל הימין אלישע ירד ישוחרר למעצר בית. אולם בעקבות הערר שהגישה הפרקליטות בנושא, בית המשפט העליון הכריע כי בכל זאת יישאר במעצר עד לדיון הבא. הדיון התנהל במתכונת חריגה במיוחד, כאשר השופטת קיבלה את בקשת השב"כ ועורכי דינו של ירד הוצאו מהאולם, והתקיים דיון במעמד צד אחד - נציגי הפרקליטות, השב"כ והשופטת. במשך כעשרים דקות.

"לאחר שעיינתי בחומר האמור, ומאחר שמדובר בהחלטה נקודתית וממוקדת, ובלא שאני מחווה כל דעה ביחס לשאלת המשך מעצרו של המשיב - שאלה שכאמור מי שיידרש אליה הוא בית משפט השלום לאור כל החומר שיוצג בפניו", נכתב בהחלטת השופטת רות רונן. "אני מורה כי עיכוב הביצוע של החלטתו של בית המשפט המחוזי יימשך עד לדיון בבית משפט השלום, קרי עד היום בשעה 13:00. כאמור, בית משפט השלום ידון בבקשה להמשך מעצרו של המשיב ויקבל החלטה כפי שימצא לנכון".

כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול כי ירד ישוחרר למעצר בית. ירד היה עצור בחשד למעורבות בירי בפלשתיני סמוך לכפר בורקה במהלך עימותים שפרצו במקום בין נערי גבעות ותושבי הכפר. העצור השני, יחיאל אינדור שאושפז לאחר שנפגע קשה מסלע שהושלך לעברו יישאר במעצר, כך קבע בית המשפט.

אלישע ירד בבית המשפט

אלישע ירד בבית המשפט | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"לא מכיר לדברים האלה אח ורע"

עורך דינו של ירד, אביחי חג'בי, התייחס לדיון הסגור: "היום בפני בית המשפט העליון הניחה פרקליטות המדינה חומר מודיעיני מטעם שירות הביטחון הכללי. החומר הזה לא יכול לשמש או לקשור את אלישע ירד ואת האחרים לביצוע העבירות המיוחסות להם", טען.

עוד אמר: "אני בטוח שהמסמכים שהוצגו על ידי השב"כ הם מסמכי צבע שצובעים את אלישע ירד בצבעים עזים, ואין להם משמעות להליך הפלילי". עו"ד נתי רום הוסיף: "אני לא מכיר לדברים האלה אח ורע, וזאת תחושה מאוד קשה".