אלימות בבתי החולים תופעה חמורה: קרוב משפחתם מת - כך הגיבו

משטרת ישראל עצרה ארבעה חשודים בתקיפת שוטרים, התפרעות והפרת הסדר בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים | אמש נעצרו מתפרעים בבית החולים רמב"ם

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 09/08/23 07:58 כב באב התשפג

תופעה חמורה: קרוב משפחתם מת - כך הגיבו
ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אירוע חמור: כוחות משטרה הוזעקו הלילה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, בעקבות דיווח על אלימות והפרת הסדר בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים על ידי בני משפחה וקרובים של אדם שמותו נקבע בבית החולים. מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה אלימות והפרת סדר במוסדות רפואיים ובכלל. נמשיך לפעול בנחישות נגד אלימות ובריונות מכל סוג שהן עד למיצוי הדין עם העבריינים".

כוח משטרה של תחנת שלם במחוז ירושלים הגיע בתוך זמן קצר מאוד למקום, והותקף באלימות על ידי בני משפחה וקרובים של המנוח, תושבי מזרח ירושלים, שהפרו את הסדר במקום, נהגו באלימות וגרמו נזק לדלתות בית החולים.

הפגנת רופאים נגד אלימות בבית החולים

הפגנת רופאים נגד אלימות בבית החולים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כוחות משטרה נוספים של מחוז ירושלים הוזעקו לבית החולים, והשוטרים נאלצו להשתמש בכוח נגד המעורבים ולהרחיקם מהמקום. שוטרי מחוז ירושלים עצרו ארבע חשודים בחשד לתקיפה, אלימות והפרת הסדר (בני משפחה וקרובים של המנוח, תושבי מזרח ירושלים) והם הועברו לחקירה בתחנת שלם במחוז ירושלים.

מקרה דומה בחיפה - בני המשפחה החלו להתפרע ותקפו את המאבטחים

נזכיר כי רק אתמול משטרת חיפה במחוז חוף עצרה 2 תושבי שפרעם בחשד שהתפרעו ותקפו מאבטחים במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. מהחקירה עולה כי בני משפחה הגיעו למרכז הרפואי רמב"ם לאחר שבן משפחתם נפטר מפצעיו מאירוע אלימות בשפרעם. בתוך כך, בני המשפחה החלו להתפרע ותקפו את המאבטחים ואף גרמו לאחד מהם חבלה בראשו.

שוטרי תחנת חיפה ויס"מ כרמל שהוזעקו למקום עצרו שני תושבי שפרעם (32,34) והם נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה בחיפה. המאבטח פונה לקבלת טיפול רפואי במקום. בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש את הארכת מעצרם של החשודים בבית המשפט השלום בחיפה.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90