הסוף לקומבינות? כך יישלחו מעכשיו הזימונים ליחידות המובחרות

בצה"ל מתכננים שינוי משמעותי בדרכי מיון המלש"בים וגיוסם ליחידות המודיעין והטכנולוגיה המובחרות. באכ"א פיתחו מודל שלא יצריך מדע יד אדם, יפסיק את תופעת ה"המלצות" ויאפשר גם לתושבי הפריפריה להתמיין מרחוק

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/08/23 10:55 יז באב התשפג

הסוף לקומבינות? כך יישלחו מעכשיו הזימונים ליחידות המובחרות
לשכת גיוס, שוויון מלא, צילום: haim Goldberg/Flash90

במהלך השנים, הפכו יחידות המודיעין והטכנולוגיה של הצבא למבוקשות ביותר. החיילים המתגייסים ליחידות הופכים למבוקשים ביותר בשוק העבודה וצוברים ידע וכלים משמעותיים ביותר. יחד עם הפיכתם של היחידות למבוקשות, נשמעו גם קולות שהצביעו על "פרוטקציות" וגיוס שלא נתן את אותן הזדמנויות גם לנערים ונערות מהפריפריה. בצה"ל עורכים הימים אלה רפורמה מקיפה בתחום מיון המועמדים, כזה שיאפשר שוויון מלא וממוחשב ללא התערבות של בני אדם. את הפרטים פרסם העיתונאי יוסי יהושע ב"ידיעות אחרונות".

אין יותר המלצות: המיונים - ללא מגע יד אדם

על פי המתווה של אגף כוח אדם בצה"ל יחד עם היחידות הטכנולוגיות, כל זימון של מועמד לתפקיד מסויים יישלחו רק לאחר בדיקת הנתונים על ידי מחשב, ללא התערבות מגע יד אדם, מה שיעצור תופעות של "חבר מביא חבר" ושאר המלצות על מועמדים.

אלוף יניב עשור

אלוף יניב עשור, אין יותר המלצות. צילום: דו"צ

ביחידות המ"מ (מבצעים מיוחדים) רבים מהמועמדים היו נכנסים על פי אותם המלצות ובאגף כוח אדם בראשו עומד האלוף יניב עשור הגדירו מחדש את התנאים כך שמצב זה יופסק לחלוטין. המהלך של אגף כוח אדם קובע כי אם ביחידות המודיעין יצטרכו אדם לתפקיד מסויים, הדבר יועבר אליהם והם יתאימו אדם שנבחר מן המאגר, בשוויון מלא.

הגיוס לצה"ל, הנתונים נחשפים

הגיוס לצה"ל, יותר שוויון, בלי המלצות. צילום: דובר צה"ל

שוויון גם ביחידות הקרביות ובחיל האוויר

על מנת לתת שוויון הזדמנויות לפריפריה והמרכז כאחד, באכ"א יפעילו ימי מיונים מקוונים שיאפשרו לתושבי פריפריה להתמודד, מבלי שיצטרכו לעשות את הדרך הארוכה למרכז. במקרים בהם לא ניתן יהיה לבחון בצורה מקוונת, יועברו המבדקים לבסיסים הקרובים יותר לאזורים בפריפריה. הדבר נכון גם למיונים ליחידות הקרביות ומבדקי חיל האוויר.