בתוך פחות משעה: 3 הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ

בשלוש תאונות שונות נהרגו הערב שלושה בני אדם | בכביש 1 סמוך למחלף קיבוץ גלויות נהרג רוכב אופנוע כבן 40, סמוך למושב דקל נהרג נהג כבן 40 שהתהפך עם רכבו, ובבאר שבע נקבע מותו של נער כבן 16: "שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 22:01 טז באב התשפג | עודכן בתאריך 03/08/23 22:53

בתוך פחות משעה: 3 הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ
התאונה בכביש 1 סמוך למחלף קיבוץ גלויות | , צילום: תיעוד מבצעי מד"א

לא פחות מ-200 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים עד הערב (ה'), ולשם השוואה בשנת 2022 כולה נהרגו בתאונות 201 בני אדם. הערב (ה') נוספו למאזן המחריד שלושה הרוגים נוספים - בתוך פחות משעה.

תל אביב, חבל שלום ובאר שבע

  • בשעה 20:51 התקבל דיווח במוקד מד"א על רוכב אופנוע שנפגע מרכב בכביש 1 סמוך למחלף קיבוץ גלויות. צוות מד"א קבע את מותו של גבר כבן 40. פראמדיק מד"א עידו גרינשטיין וחובש רפואת חירום במד"א מונזר אבו קאסם, סיפרו: "ראינו את רוכב האופנוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ובסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו".
  • בשעה 21:23 התקבל דיווח במוקד מד"א על רכב שהתהפך בכביש 2211 סמוך למושב דקל. צוות מד"א קבע את מותו של גבר כבן 40. חובש רפואת חירום במד"א, זהר חוברה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בצד הכביש ואת הנהג שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
  • בשעה 21:41 התקבל דיווח במוקד מד"א על הולך רגל שנפגע מרכב ברחוב אצ''ל פינת חשמונאים בבאר שבע. צוות מד"א פינה נער כבן 16 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה ובבית החולים נקבע מותו. חובש רפואת חירום במד"א, רון-אל ישראלי, סיפר: "הנער שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה. מיד ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

עמותת "אור ירוק", פרסמה השבוע נתונים המבוססים על נתוני הלמ"ס אודות תאונות הדרכים בישראל, לפיהם 198 בני אדם נהרגו בתאונות בחציון הראשון של שנת 2023, עליה של 9% בהשוואה למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2022, על פי אור ירוק, בהשוואה לחמש השנים האחרונות החציון הראשון של שנת 2023 הוא הקטלני והאדום ביותר.