משרד הבריאות סגר מסעדה בבית חולים: "ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור"

רופאת נפת אשקלון, חתמה היום על צו הפסקה מינהלי ל"שיפודי ציפורה" בבית החולים אסותא אשדוד, לאחר שבמקום נרשמו ליקויים חמורים אשר מסכנים את בריאות הציבור: "על אף הארכה שניתנה ב-24 השעות האחרונות כלל דרישותינו לא מולאו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 19:37 טז באב התשפג

משרד הבריאות סגר מסעדה בבית חולים: "ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור"
המסעדה באסותא אשדוד נסגרה | , צילום: Yossi Aloni/Flash90

פרופ' נטליה בילנקו, רופאת נפת אשקלון, חתמה היום (ה') על צו הפסקה מינהלי ל"שיפודי ציפורה" בבית החולים "אסותא" באשדוד, לאחר שנתגלו במקום ליקויים אשר מסכנים את בריאות הציבור. במכתב אותו פרסמה בילנקו לציבור, גוללה את השתלשלות האירועים עד לסגירת המקום לחודש ימים.

במסגרת הבקרה הושמדו 80 ק"ג מוצרי עוף שלא עמדו בטמפרטורות הנדרשות

ההליך החל ב-27 ליולי כאשר התקיימה במקום ביקורת בעסק, לאחר שבביקורת האחרונה נמצאו "ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי", ובהם: מספר מוצרי עוף ללא עקיבות המוחזקים בטמפ' גבוהה מהנדרש באופן העלול לסכן את בריאות הציבור, טמפרטורת סלטים גבוהה מהנדרש, הפרה של תנאי המשרד בשימוש בביצים גולמיות והכנת מזון מבושל, מתקני צליה חורגים ממנדף הגבולות, חדר קירור מלוכלך. במכתבה הדגישה פרופסור בילנקו כי "חלק מהליקויים הינם ליקויים חמורים או חוזרים". במסגרת הבקרה הושמדו 80 ק"ג מוצרי עוף שלא עמדו בטמפרטורות הנדרשות וניתנה הסכמה להפסקה יזומה עד לשימוע.

ב-31 ביולי נערך השימוע בנוכחות נציגי העסק. "טיעוניכם שהועלו על ידכם בשימוע נמצאו לא
מספקים", כתבה בילנקו. "לפני משורת הדין, לאחר השימוע ועוד באותו היום נשלחה החלטה להצבת תנאים מקדימים בטרם רופאת המחוז תיתן החלטתה. על כן נדרשו אנשי המסעדה להעביר שני מסמכים שנדרשו בעבר במסגרת בקרות קודמות אשר התקבלו באופן חלקי ונמצאו לא תקינים.

"על אף הארכה שניתנה ב-24 השעות האחרונות כלל דרישותינו לא מולאו"

בהתאם לממצאי הביקורת מיום 27 ביולי ליקויים מהותיים לא תוקנו, לא יושמו דרישות משרד הבריאות מבקרות קודמות "ותוך הפרה של תנאי רישיון העסק", כתבה בלינקו. בנוסף, לא בוצעה השלמת המסמכים "על אף בקשות חוזרות ונשנות מצד המשרד ועל אף הארכה שניתנה ב-24 השעות האחרונות כלל דרישותינו לא מולאו".

בלינקו חתמה את פנייתה למסעדה, והודיעה: "לאור האמור, מאחר ולא שוכנעתי שחלפה הסכנה לבריאות הציבור, והמצב בעסק ממשיך לסכן את בריאות הציבור באופן חמור אני מוציאה את צו הפסקה. הנני מורה על הפסקה מרגע קבלת צו זה. אני מורה למשטרת ישראל לנקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח ציות להוראות הצו אם יהיה בכך צורך. צו זה יעמוד בתוקפו 30 ימים, אך אני רשאית להאריכו למשך 30 ימים נוספים, אם יוגש לבית המשפט כתב אישום על העבירה, המהווה עילה להוצאת הצו".