בג"ץ הכריע: העתירה נמחקה - חומש לא תפונה

בג"ץ דחה את עתירת ארגוני השמאל כנגד ההתיישבות ביישוב חומש, והורה על מחיקת העתירה | ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "סוף הצדק להופיע. צעד מוסרי ענק מאין כמותו בדרך לתיקון ההיסטורי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/08/23 19:34 טו באב התשפג

בג"ץ הכריע: העתירה נמחקה - חומש לא תפונה
חומש, החוק שיאפשר חזרה למקום, מתקדם, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בג"ץ דחה הערב (ד') את עתירת ארגוני השמאל כנגד ההתיישבות ביישוב חומש והורה על מחיקת העתירה. המשמעות של מחיקת העתירה היא שהישיבה תישאר במקומה ולא תפונה. המחיקה מגיעה בעקבות ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון והודעת המדינה כי בכוונתה להסדיר את ההתיישבות היהודית ביישוב חומש.

בפסק הדין, נימקו השופטים כי הם לא קיבלו את העתירות מאחר הישיבה הועתקה לאדמות מדינה. בנוסף, הזכירו השופטים כי בעקבות התיקון לחוק ההתנתקות, ישראלים יכולים להיכנס לשטח שבו הוקמה לבסוף הישיבה. כאמור, שופטי בג"ץ הורו על מחיקת העתירה, "לאחר שמוצתה במתכונתה הנוכחית".

יוסי דגן: "צעד מוסרי ענק מאין כמותו בדרך לתיקון ההיסטורי"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שגורש בעצמו משא-נור ומוביל מאז יחד עם אנשי "חומש תחילה" וישיבת חומש את המאבק להחזרת ההתיישבות לצפון השומרון, הגיב ואמר כי. "סוף הצדק להופיע. כשהממשלה נותנת תושבות ברורות עם אמירה יהודית וציונית חד משמעית - התוצאה ברורה. הממשלה הודיעה שהולכים להסדיר את הישיבה ולכן העתירה ההזויה של השמאל הקיצוני כנגד חומש הושלכה לפח האשפה של ההיסטוריה - העתיד הוא של חזרה ובניה מחדש של יישובי צפון השומרון".

יוסי דגן. צילום: מועצה אזורית שומרון

עוד הוסיף ואמר כי "זהו צעד מוסרי ענק מאין כמותו בדרך לתיקון ההיסטורי, בדרך להקמת ישובי צפון השומרון מחדש, 18 שנה לאחר פשע הגירוש, ואיוולת עקירת ישובי צפון השומרון, עם ישראל מתקדם היום עוד שלב משמעותי בדרך לתיקון. מדינת ישראל קיבלה החלטה ממלכתית רשמית באמצעות כנסת ישראל להסיר את אות הקין, שכונה חוק ההתנתקות, מספר החוקים של מדינת ישראל".

ישיבת חומש: "הכדור עובר היום לממשלת ישראל להשלים המהלך שהבטיחה - הסדרת חומש"

דגן העביר מסר לממשלה כי עליה להסדיר את ההתיישבות בצפון השומרון כפי שהבטיחה. "כעת לאחר שגם העתירה הצבועה של השמאל הקיצוני הוסרה מסדר היום ממשלת ישראל צריכה להשלים המהלך ולהחיל החוק על כלל ישובי צפון השומרון, ולהורות על בניתם מחדש של חומש, שא-נור, גנים וכדים מחדש. דגל ישראל ישוב להתנופף בארבעת הישובים שנעקרו בצפון השומרון, הם ייבנו מחדש, ילדים ישובו לשחק ברחובות היישובים הפורחים. חומש הוא תחילה, מתוך מסירות הנפש של עשרות האלפי פעילים של חומש תחילה, של רבני, תלמידי ומשפחות ישיבת חומש, עם ישראל בדרך הברורה לתקן, אפשר לתקן ואנחנו בע"ה נתקן".

צילום: ישיבת חומש

מישיבת חומש נמסר כי "ב"ה האמת יוצאת לאור. בדיוק היום, בט"ו באב כולם מבינים שחומש ישוב מן המניין. בע"ה , הישיבה בחומש תפרח, הישוב יפרח והאור ימשיך להאיר בכל צפון השומרון. הכדור עובר היום לממשלת ישראל להשלים המהלך שהבטיחה - הסדרת חומש. גם היום לא נשכח, את תלמידי הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד ואת אנשי חומש עידודי זולדן הי"ד ושולי הר מלך הי"ד שרוצחיהם רצו לגרש אותנו מכאן - התשובה האמיתית לטרור - סיום הסדרת חומש ושאר ישובי צפון השומרון".