בן גביר מגבה את לוחמי יס"מ: "ההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה מאוד"

ברקע הטענות לאלימות כלפי מפגינים והחקירה שנפתחה נגד כמה מלוחמי יס"מ, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש עם הלוחמים והבטיח כי יעניק להם גיבוי מלא: "מח"ש לא תרתיע אתכם, תמשיכו לעשות את העבודה שלכם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/08/23 18:17 טו באב התשפג

בן גביר מגבה את לוחמי יס"מ: "ההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה מאוד"
השר איתמר בן גביר | , צילום: Ben Hakoon/Flash90

ברקע הטענות להפעלת כוחל בלתי סביר כלפי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית וחקירת מח"ש שנפתחה נגד כמה מלוחמי יס"מ תל אביב, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש הערב (ד') עם הלוחמים. בנאומו מול הלוחמים, הבטיח בן גביר כי הוא ייתן להם גיבוי מלא וטען כי ההתנהלות של מח"ש "תמוהה וחמורה מאוד".

"אתם הגיבורים שלנו", פתח בן גביר את דבריו, "אני יודע כמה אתם נותנים את הנשמה והלב שלכם וראיתי גם לא מעט מהסרטונים ובהם רואים מעט מהמפגינים, ואני אומר מקצת כי צריך להיות הגון, המפגינים ברובם הם אנשים ערכיים ומותר להם להפגין, אבל מקצתם מקללים ויורקים וזורקים עליכם גדרות ומנסים לפגוע. במשמרת שלי יהיה לכם גיבוי, ככה זה עובד".

צילום: דוברות עוצמה יהודית

סנ"צ יאיר חנונה

סנ"צ יאיר חנונה צילום: Miriam Alster/Flash90

"ההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה מאוד"

עוד הוסיף ואמר כי "אני חושב שחלק מהתפקיד שלי כשר לביטחון לאומי, זה לבוא לכאן, להגיד לכם תודה ולתת לכם גב. אני לא מגבה אלימות ולפעמים קצת חורגים, אבל מהסרטונים שאני ראיתי, ראיתי שימוש בכוח סביר, ראיתי איך מנסים להרתיע אתכם וללכת עליכם אימים וזה לא יעזור לאף אחד".

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

כאמור, בן גביר כי התנהלותו של מח"ש בעניין היא "תמוהה וחמורה מאוד". "אני אומר למחלקה לחקירת שוטרים שאני מבין שמפקד היס"מ עדיין נמצא שם ממש עכשיו. זו התנהלות לא ברורה, מה רוצים? שרחובות תל אביב יהיו הפקר? אתם עושים את העבודה לכולנו, כדי שיהיה איזון נכון, בין חופש הביטוי שהוא חשוב מאוד, לחופש תנועה, בין חופש של אנשים להפגין, ואני יודע שכולכם מכבדים את החופש הזה, לבין חופש של הורים, של נערים, לחזור הביתה. של אנשים באמבולנס להגיע לבית חולים, של נשים עובדות לחזור לילדים שלהם וההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה מאוד בעיניי. אני מכיר את מח"ש גם מהצד השני, לא ראיתי מהירות כזו של הזמנה לחקירות, של שעות על גבי שעות ואני אומר, מח"ש לא תרתיע אתכם מלהמשיך לעשות את העבודה שלכם".

ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה

ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחשד לאלימות נגד מפגינים: מפקד יס"מ ת"א יאיר חנונה זומן לחקירה במח"ש

כאמור, כמה מלוחמי יס"מ תל אביב, ביניהם המפקד סנ"צ יאיר חנונה זומנו לחקריה במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לאלימות נגד מפגינים. על פי החשד, חמשת השוטרים הפעילו אלימות נגד מפגינים בשלושה מקרים. בתיעוד מאחת ההפגנות האחרונות שפורסם ברשתות החברתיות, נראה סנ"צ חנונה מפעיל לכאורה אלימות כלפי צעיר בן 18, אמיתי עבודי, שטוען כי הקצין היכה אותו באגרופו. עבודי שנעצר בהפגנה זומן להביא את גרסתו במח"ש. בשני המקרים הנוספים, טענו המתלוננים כי חנונה ניסה לחנוק והשתמש באלימות כלפי מפגינים.