טלטלה בארה"ב: אישום כבד נוסף נגד טראמפ

כתב אישום שלישי הוגש נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, ובו ארבעה סעיפים חמורים - לפיהם ניסה לשבש את תוצאות הבחירות ב- 2020 | מחר יתייצב טראמפ בבית המשפט הפדרלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/23 07:41 טו באב התשפג

טלטלה בארה"ב: אישום כבד נוסף נגד טראמפ
צילום: shutterstock

כתב אישום שלישי הוגש הלילה (ד') נגד נשיא ארצות הברית לשעברדונלד טראמפ, שמואשם בניסיון להפוך את תוצאות הבחירות ב- 2020, בהן הפסיד לנשיא ארה"ב המכהן ג'ו ביידן. על סעיפי כתב האישום, לטראמפ מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע הונאה, שיבוש עדויות, קשירת קשר נגד אזרחים וחסימת הליך מדיני.

נזכיר כי לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות בארה"ב ב- 2020, טראמפ טען כי תוצאות הבחירות זוייפו וקרא לתומכיו לצעוד אל גבעת הקפיטול במחאה. דבריו אלו הובילו לכך שמאות בני אדם פרצו לקונגרס האמריקאי, ושבשו את אשרור תוצאות הבחירות. ג'ו סמית, התובע המיוחד של ארה"ב, אמר על אירוע זה: "מתקפה חסרת תקדים על מושבה של הדמוקרטיה האמריקאית".

המהומות בגבעת הקפיטול בארה"ב

המהומות בגבעת הקפיטול בארה"ב צילום: shutterstock

מחר צפוי טראמפ להתייצב בפני השופטים

מחר צפוי טראמפ להתייצב בפני השופטים בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון בשעה 23:00 (לפי שעון ישראל). כאמור, מדובר בכתב האישום השלישי במספר שמוגש נגד ראש ממשלת ארצות הברית לשעבר, וסעיפי האישום בו הם החמורים ביותר עד כה.

טראמפ, שמוביל עם תמיכה של 54% לראשות המפלגה הרפובליקנית, כתב לתומכיו כי כתב האישום נועד לשבש את הבחירות: "תקוותם היחידה היא לשלוח אותי לכלא לשארית חיי. גם אחרי שלושה כתבי אישום אעמוד בדרכם כי גורל אומתנו תלוי בבחירות 2024. זו לא רק החירות שלי אלא גם שלכם - ואני לא אתן להם לקחת אותה".