אחרי שנפתחה חקירה: בפרקליטות מודיעים למשטרה - אסור לכם

אחרי שנפתחה חקירה בשל השלטים ובהם תמונות ושמות של שוטרים . בפרקליטות מודיעים למשטרה כי אין לה סמכות לפתוח בחקירה עצמאית בחקירה בחשד להסתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/23 11:46 יב באב התשפג

אחרי שנפתחה חקירה: בפרקליטות מודיעים למשטרה  - אסור לכם
תמונות השוטרים שנתלו, צילום: דוברות המשטרה

הפרליקטות נגד המשטרה - אין לך סמכות: אחרי שמפגינים נגד הרפורמה המשפטית הציבו ברחבי תל אביב שלטים ועליהם תמונות ושמות שוטרים שהשתתפו בהפגנות בשבועות האחרונים, והודעת משטרת ישראל כי תפתח בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות.

הפרקליטות הודיעה היום למשטרה כי אין בסמכותה לפתוח בחקירה בגין חשד להסתה, כך על פי דיווח בכאן 11. 

כזכור, מפגינים נגד הרפרמה המשפטית טענו כי שוטרים תקפו מפגינים באלימות ופרסמו תמונות שלהם על גבי שלטים תחת הכותרת "זהירות", כאשר בין השוטרים שפורסמה תמונתם  אפשר למצוא את סנ"צ יאיר חנונה, שתועד לכאורה מכה מפגינים והוגשו נגדו תלונות במח"ש.

המפכ"ל: "עשו משפט שדה לשוטרים, כל מקרה ייבדק".

המפכ"ל התייחס אמש לתליית השלטים ואמר כי "עשו משפט שדה לשוטרים וכל מקרה ייבדק". עוד הוסיף ואמר כי במשטרה "לא מקלים ראש" בתופעה. "זו תופעת שיימינג חמורה שלא נתקלנו בה עד כה. לשוטרים האלו יש משפחות וילדים, הם תרמו עשרות שנים לביטחון".

מוקדם יותר אתמול (ז')  דווח כי בעקבות פיזורן של התמונות המשטרה פתחה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות. "משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מלפרסם פרסומים שפוגעים בשוטרים ומשפחותיהם ומוציאים את דיבתם", נמסר.

בן גביר: עושים עבודת קודש"

השר לביטחון לאומי הגיב גם הוא לקמפיין השלטים ואמר: "אתם רואים את התמונות של השוטרים האלו שמתנגדי המחאה מפיצים ומסיתים נגדם? הם לא עבריינים. הם גיבורים! הם באים כל בוקר ועושים עבודת קודש. מסכנים את חייהם יום יום עבור ביטחוננו. המשפחות שלהם מקריבים את זמנם ואת משפחתם עבורנו. ברור שאף אחד לא מושלם ואם יש טענה ספציפית היא תיבדק. אני מצדיע לכל אחת ואחד שעושים לו שיימינג ואומר להם: יש לכם גיבוי מלא!".