בחירות לרבנות הראשית

אחרי שהוארכה כהונתם - זו חלוקת העבודה בין הרבנים הראשיים

מליאת הכנסת אישרה בתחילת החודש את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל להאריך את כהונת הרבנים הראשיים לישראל ושל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בהוראת שעה | כך תתנהל העבודה בין הרבנים יוסף ולאו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 20:32 ט באב התשפג

אחרי שהוארכה כהונתם - זו חלוקת העבודה בין הרבנים הראשיים
הרבנים הראשיים | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתחילת החודש אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל - הארכת כהונה של הרבנים הראשיים לישראל ושל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בהוראת שעה. עם הארכת כהונתם של הרבנים הראשיים עלתה שוב על הפרק חלוקת העבודה בין השניים.

בחוק הרבנות הראשית לישראל (תש"ם–1980) סעיף 17 - חלוקת התפקידים של הרבנים הראשיים לישראל, נכתב: "במשך מחצית תקופת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל ישמש האחד נשיא המועצה והאחד נשיא בית הדין הרבני הגדול, ובמחצית השניה יתחלפו בתפקידיהם; הרב הראשי לישראל המשמש בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול לא יפעל בתפקידים ולא ישתמש בסמכויות המוקנים על פי דין או על פי המקובל לנשיא המועצה.

על כן, בעקבות החלטת הכנסת לדחיית הבחירות לרבנות הראשית ובהתאם לחוק הרבנות הראשית לישראל נדרשת חלוקת עבודה בין הרבנים הראשיים. בהתאם לכך, החליטו הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף בהסכמה על חלוקת עבודה.

החלטת הרבנים:

  • הרב יצחק יוסף יכהן החל מי"ז אב תשפ"ג 4.8.2023 ועד כ"ד כסליו תשפ"ד 7.12.2023 בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול.
  • הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו יכהן מתאריך י"ז אב תשפ"ג 4.8.2023 ועד תאריך כ"ד כסליו תשפ"ד 7.12.2023 בתפקיד נשיא מועצת הרבנות הראשית. 
  • החל מיום כ"ה כסלו תשפ"ד 8.12.23 יכהן הרב יצחק יוסף כנשיא מועצת הרבנות הראשית, והרב דוד לאו כנשיא בית הדין הרבני הגדול, וזאת עד לתום הכהונה.