הרב סתיו חשף מידע מדאיג מלשכתו: "זה אסון גדול"

הרב חשף כי בלשכתו ברבנות העיר שוהם חלה עלייה בפניות לתיקי כתובה ותעודות נישואים לצרכי הגירה: "ברור לי שמספר היורדים מהארץ אם לא תהיה כאן תפנית משמעותית יילך וייגדל, וזה אסון גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 17:33 ט באב התשפג

הרב סתיו חשף מידע מדאיג מלשכתו: "זה אסון גדול"
הרב סתיו, צילום: פלאש 90. דוד ועקנין

יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שוהם הרב דוד סתיו גילה כי ישנה עלייה בבקשת תיקי כתובה ותעודות נישואים בלשכתו ברבנות העיר שוהם לצרכי הגירה, והביע חשש כי דבר זה נובע מהקרע הפוליטי והחברתי בישראל.

הרב הזהיר כי: "ברור לי שמספר היורדים מהארץ אם לא תהיה כאן תפנית משמעותית יילך וייגדל וזה אסון גדול. בלשכת הרבנות בה אני נמצא מספר המבקשים תיקי כתובה ותעודות נישואים לצרכי הגירה הוא לא במידה שהיה בשנים קודמות. יש 6-10 פניות ביום, מה שהיה בשנים קודמות פעם בחודש", שיתף. 

הרב סתיו: "קרע בין היהודי לישראלי"

"החברה הישראלית חשה השנה מה פרושו של קרע שלכאורה בא עלינו משום מקום. מציאות מאוד קשה שאנחנו צריכים להתגבר עליה", הוסיף ואמר הרב. "אני אופטימי שנצא מהמשבר הזה, רק אני מפחד פחד גדול שחלק מאיתנו לא יהיה איתנו בסוף המשבר. אני שומע על האיומים של רופאים ואחרים לעשות רילוקשיין ולעזוב את הארץ ושכנים שלי אומרים שהם רוכשים פספורטים. זה מדאיג". 

דרכון ישראלי, כך תחדשו במהירות

דרכון ישראלי, חשש מירידה מהארץ | צילום: shutterstock

הרב סתיו התייחס גם לקריאות לפתוח מסעדות בתשעה באב ואמר כי, "לציין את זכר תשעה באב זה כמו לציין את זכר השואה וזכר חללי צה"ל. לא עושים בכך טובה לאף אחד. זה זיכרון משותף של כולנו". לדבריו: "אני בטוח שכל מי שעומד ביום הזיכרון או סוגר מסעדה בתשעה באב מכבד את האתוס המשותף לכולנו. צריך לדעת שחלק מהמחיר של החצי שנה האחרונה הוא קרע לא רק חברתי אלא קרע בין היהודי לישראלי. היהדות של כולם והישראליות של כולם".