בכיר במחאת ההייטקיסטים תוקף את המסעדנים: "לא מול חגי ומועדי ישראל"

אחד מבכירי מחאת ההייטקיסטים, משה רדמן, ביקר בחריפות את ההחלטה של המסעדנים לפתוח את המסעדות שברשותם בערב תשעה באב כמחאה נגד הרפורמה המשפטית: "זו לא הדרך, זה מועד של כל העם היהודי באשר הוא"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/07/23 10:45 ח באב התשפג

בכיר במחאת ההייטקיסטים תוקף את המסעדנים: "לא מול חגי ומועדי ישראל"
צילום: Miriam Alster/Flash90

עשרות מסעדנים תל אביביים הודיעו אתמול (ג') כי יפתחו את המסעדות שברשותם כרגיל בערב תשעה באב כמחאה נגד הרפורמה המשפטית, על אף שהתקנות אוסרות על כך, כך על פרסום של "כלכליסט". בין המסעדנים המפורסמים שהודיעו כי ייפתחו את המסעדות הם רותי ברודוחיים כהן ורן שמואלי. בתוך כך, אחד ממנהיגי מחאת ההייטקיסטים, משה רדמן תקף את ההחלטה של המסעדנים.

"שאפו למסעדנים על הצטרפותם למאבק אבל לענ"ד זו לא הדרך. ט' באב זה לא מועד של הקנאים הדתיים שמובילים את הממשלה הזו, זה מועד של כל העם היהודי באשר הוא. נכון למחות נגד סממני גזל / עסקנות חרדית כמו בד"צ או משגיחי כשרות או הרבנות אבל לא מול חגי ומועדי ישראל", כתב רדמן בעמוד הטוויטר שלו.

משה רדמן

משה רדמן צילום: Gili Yaari /Flash90

סגן ראש עיריית תל אביב: "האם אתם בכוח רוצים להביא את החורבן?"

גם סגן ראש העיר חיים גורן הגיב בחריפות להחלטה של המסעדנים. "האם לא למדנו כלום?!  תשעה באב הוא יום האבל הלאומי של עם ישראל לדורותיו, ומי שפוגע בו פוגע קודם כל בזכר סביו וסבתותיו, וכל הדורות הקודמים שלו שעברו מאורעות כה קשים ביום זה. אני קורא לכל הציבור, כולל משתתפי המחאות: אל תשתפו פעולה עם המעשה המבזה הזה. זוהי קודם כל עבירה על החוק אבל יותר מזה - זהו מאמץ להרבות שנאת חינם, ולפגוע בסולידריות הלאומית שהיא המכנה המשותף האחרון שיכול להחזיק אותנו יחד! האם אתם בכוח רוצים להביא את החורבן?".

חיים גורן

חיים גורן צילום: יח"צ

העיתונאי והפובליציסט בן דרור ימיני תקף את ההחלטה של המסעדנים. "השתגעתם? החלטתם לתת אגרוף בבטן למיליוני ישראלים, חלקם תומכי מחאה, שלדידם ערב תשעה באב הוא סמל לחורבן לאומי? יש לנו מספיק חברים בברית הקנאים, משמאל ומימין. הם מובילים לחורבן. החלטתם לחזק אותם? זו לא מחאה. זה מצעד האיוולת".