במשטרה תוקפים: פרסומים מגמתיים לטובת המפגינים

משטרת ישראל פרסמה הודעה זועמת, בה טענה כי פורסמו דיווחים מוטים ומגמתיים על אכיפת הסדר בהפגנות: "חלק מהדיווחים והפרסומים ברשת הסתירו במכוון את התנהלות מפרי סדר"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 24/07/23 20:03 ו באב התשפג

במשטרה תוקפים: פרסומים מגמתיים לטובת המפגינים
ההפגנה מול הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההפגנות בעקבות העברת חוק צמצום עילת הסבירות שעבר היום (ב') בקריאה שניה ושלישית בכנסת, נמשכות בכל רחבי הארץ. בתוך כך, המשטרה פועלת משעות הבוקר למניעת חסימות כבישים ולהשלטת סדר במוקדי המחאות בכל רחבי הארץ. בעקבות פרסומים כי השתמשה ב"בואש" לראשונה מאז תחילת המחאה, ובשל  דיווחים מוטים, לטענת המשטרה, יצאה משטרת ישראל בהבהרה חריגה.

"בהמשך לפרסומים מגמתיים ברשת ופניות כתבים לגבי פעילות במשטרה לפיזור מפרי סדר ומתפרעים בכביש בגין, ושימוש באמצעים נגד פורעי החוק", נפתחה ההודעה: "מחובתה של משטרת ישראל לאפשר לכל אדם את חופש המחאה בגבולות החוק וכך היה היום ומזה תקופה ממושכת בירושלים. חופש המחאה אינו החופש לפגוע בשוטרים, אינו החופש לחסום צירים ראשיים ואינו החופש להפר את החוק והסדר ברגל גסה ולפגוע בציבור רב של משתמשי הדרך", נכתב. 

מפגינים חוסמים כבישים ליד הכנסת

מפגינים חוסמים כבישים ליד הכנסת צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"מי שלא רוצה להירטב או להיעצר - לא חוסם ציר ראשי"

במשטרה התייחסו לחסימת כביש בגין בירושלים אותה כינו "הפרת סדר בוטה". "לצערנו הידברות, אזהרות וניסיונות שהיו לפינוי מפרי הסדר היום אאחר הצהריים בציר בגין ללא הואילו. לכן בוצע שימוש במכת"ז ובהמשך כשזה לא הואיל בוצע שימוש גם בבואש". 

לדברי המשטרה, "מי שלא רוצה להירטב או להיעצר - לא חוסם ציר ראשי, נשמע להוראות השוטרים ומוחה כחוק. אנו מגבים את כל השוטרים שפעלו במחאות והפרות הסדר בירושלים במהלך היום, בהם גם לוחמי מג"ב, פרשים, מפעילי מכת"ז ועוד שפעלו לאפשר מחאה במשך שעות ארוכות, להכיל ככל שניתן הפרות סדר, ולהגיב בנחישות היכן שמפרי סדר החליטו לחסום עורק תחבורה מרכזי בבירה ולהשליך לעברם חפצים".

הפגנות

הפגנות צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"חלק מהדיווחים והפרסומים ברשת הסתירו במכוון את התנהלות מפרי סדר"

עוד נכתב בהודעה כי, "חלק מהדיווחים והפרסומים ברשת בנושא הפרות הסדר, הסתירו במכוון את התנהלות אותם מפרי סדר ששוקפה בצורה בהירה לכלי התקשורת ולציבור לאורך היום בהרחבה ועם ויזואליה", לדבריהם: "צר לנו על הניסיון של חלק מכלי התקשורת וחלק מהצייצנים ברשתות החברתיות, להכפיש ולהטיל דופי פעם אחר פעם, במי שפעל היום שעות רבות לאלפים רבים למחות כחוק, במקום לגנות ולהוקיע את מי שהחליט להפוך מחאה להפרת סדר והתפרעות אלימה בניגוד לחוק".

הפגנות מול הכנסת

הפגנות מול הכנסת צילום: דוברות המשטרה

פינוי מפגינים מחוץ למשכן הכנסת

פינוי מפגינים מחוץ למשכן הכנסת צילום: דוברות המשטרה