נציבת השב"ס קטי פרי החליטה שלא להאריך את כהונתה

ניצבת השב"ס החליטה שלא להאריך את כהונתה, והיא תסיים את תפקידה בתחילת 2024 | גורמים בסביבת בן גביר: "נציבת שב"ס לא תבקש שנה רביעית, אחרי שהובהר לה כי נגמרו הימים שהפיקוד הבכיר מאשים הש.ג במחדלים שהוא עצמו אחראי להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 20:46 ב באב התשפג

נציבת השב"ס קטי פרי החליטה שלא להאריך את כהונתה
נציבת שב"ס קטי פרי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נציבת השב"ס קטי פרי הודיעה הערב (ה') לשר לביטחון הפנים איתמר בן גביר כי היא מסיימת את תפקידה, ללא הארכה של תקופה נוספת. במכתב אותו העבירה לבן גביר, כתבה פרי כי היא תסיים את דרכה בארגון ב-24 בינואר 2024. כמו כן, בן גביר הודיע לנציבה שלא יסכים להדיח את היועץ המשפטי של השב"ס "רק כי הנציבה טענה שהעיד נגדה בוועדת גלבוע".

"נציבת שב"ס לא תבקש שנה רביעית"

גורמים בסביבת בן גביר מסרו בעקבות הודעתה כי "נציבת שב"ס לא תבקש שנה רביעית". עוד אמרו הגורמים כי היא מתפטרת "אחרי שהובהר לה על ידי השר בן גביר שנגמרו הטיוח בשב"ס, מינויים בשיטת חבר מביא חבר, ובעיקר, נגמרו הימים שהפיקוד הבכיר מאשים הש.ג במחדלים שהוא עצמו אחראי להם". 

בנוסף נאמר כי "השר הבהיר לנציבה פעמים רבות בתקופה האחרונה, שלא יסכים להמשך מדיניות ההכלה מול המחבלים והתגלו מחלוקות קשות בין השר לנציבה בנושא, כשהנציבה העדיפה פעם אחר פעם להתקפל למחבלים תמורת שקט".

כלא רימונים, ארכיון |

כלא רימונים, ארכיון | צילום: Hadas Parush/Flash90

לסיום מסרו הגורמים כי "אין זה סוד שהשר בן גביר הוביל בשבועיים האחרונים דרישה לבירור משמעותי על אירועים בכלא רימונים, בהם היה מחדל מודיעני וכשל מבצעי. אנשי משפחת פשע איימו, פגעו בסוהרים והשתלטו על עמדה והנציבה ניסתה לטייח את האירוע ולהסתיר את התחקיר הקשה על האירוע, בעוד היא מאשימה את הש.ג". 

מירב בן ארי: "לא מפתיע"

יו"ר וועדת ביטחון הפנים לשעבר, חברת הכנסת מירב בן ארי מסרה: "זה מעציב אותי אך לא מפתיע. אדם עם יושרה ועמוד שדרה לא יכול לעבוד תחת השר הגרוע הזה שמתדרך, מנחית הנחיות, סוחר במינויים, לא מתייעץ עם גורמי מקצוע, פופוליסט, ובעיקר לא מבין כלום ושום דבר. אין שר יותר גרוע ממנו, החריב את המשטרה כעת עבר לשב"ס".

תיעוד: לוחמי היחידה המיוחדת פורצים לתאי האסירים שברחו מכלא גלבו