נשות הכותל חוגגות ובקרן למורשת הכותל מגיבים: "הופכים את כישלונן לניצחונן"

בית המשפט קבע כי למאבטחים בכניסה לכותל המערבי אסור לחפש בתיקי הנכנסים על מנת לאתר ספר תורה. נשות הכותל: "לראשונה לא תוכל הקרן למורשת הכותל לאכוף מדיניות קיצונית, מפלה ומדירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 19:56 ב באב התשפג

נשות הכותל חוגגות ובקרן למורשת הכותל מגיבים: "הופכים את כישלונן לניצחונן"
נשות הכותל, ארכיון | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתביעה שהגישו נשות הכותל נגד הקרן לפני כשלוש שנים, על בידוק מפלה בכניסה לכותל וחיפוש מכוון של ספר תורה - פסק אתמול (ד') בית משפט השלום כי למאבטחים בכניסה לכותל ייאסר לערוך חיפוש שאינו לצורך ביטחוני ואשר מטרתו היא איתור ספר תורה.

"הקרן למורשת הכותל לא תוכל לאכוף מדיניות קיצונית"

ענת הופמן, אחת התובעות ויו"ר נשות הכותל ברכה את הפסיקה ואמרה כי "בית המשפט קבע דה פקטו, כי הקרן למורשת הכותל המערבי לא תוכל למנוע מנשות הכותל מלהכניס ספר תורה לכותל המערבי". לדבריה, "לראשונה, לא תוכל הקרן למורשת הכותל לאכוף מדיניות קיצונית, מפלה ומדירה כלפי נשים בכותל המערבי ולא יפשפשו בחפציהן של נשות הכותל במטרה לאתר ספר תורה, כאילו היה פצצה מתקתקת. אנחנו מברכות את בית המשפט על ההחלטה החשובה".

נשות הכותל, ארכיון

נשות הכותל, ארכיון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה: "נשות הכותל הגישו תביעה אישית נגד רב הכותל והקרן למורשת הכותל המערבי, תביעה שנדחתה על הסף. בית המשפט שיקף את המציאות הקיימת בהתאם להחלטת בג"ץ, שבה המאבטחים הביטחוניים אוכפים את הביטחון, והסדרנים אוכפים את הנהלים. בית המשפט קבע כי הנוהל של אי הכנסת ספר תורה הינו נוהל חוקי. נשות הכותל הופכים את כישלונן לניצחונן".

אלדד יניב השווה בין גלעד קריב לבין עולי הר הבית: "רוצים לגרום לפיצוץ" | צילום: נשות הכותל