הרב אליקים לבנון מבהיר: "חתמתי בטעות - לא לשלום פני המארגנים"

לאחר ששמו הופיע במודעה של ארגוני השמאל, מבהיר רב השומרון כי הוא חתם בטעות על המודעה של הפגנת השמאל בכותל כנגד הרפורמה המשפטית: "אי אפשר לנופף בעלי זית לשלום ביד אחת ובשנייה להניף יד מאיימת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/23 15:50 ב באב התשפג

הרב אליקים לבנון מבהיר: "חתמתי בטעות - לא לשלום פני המארגנים"
הרב אליקים לבנון | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום ראשון הקרוב תיערך צעדה שתצא מהכותל המערבי עד למשכן הכנסת, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור מתומכי ומתנגדי הרפורמה בו הם יקראו לחברי הכנסת להגיע להסכמה רחבה. על האירוע המתכונן חתמו אישי ציבור רבים, ושמו של אחד מהם שהופיע כאחד מהחותמים הוא רב השומרון, הרב אליקים לבנון: "התברר לי כי לא לשלום פני המארגנים", הבהיר היום (ה') הרב. 

הרב לבנון מבהיר כי הוא חוזר בו מחתימתו ואין בכוונתו להשתתף באירוע המשותף. בהפגנה צפויים להשתתף מובילי מאבק השמאל -  שקמה ברסלר, משה רדמן, דן חלוץ ופעילי שמאל נוספים נגד הרפורמה. לדברי הרב, לאחר הפרסום התברר לו שלצעדה יש מטרה אחרת ממה שהוצגו לו, ולכן הוא מודיע שחתם בטעות. 

בהודעת ההבהרה כתב הרב לבנון: "פורסמה מודעה הקוראת לציבור להגיע לתפילה בכותל, ולצעדה בירושלים. לאחר בקשות, חתמתי על המודעה. התברר לי כי לא לשלום פני המארגנים, ולא לחינם נקבע המועד ליום ראשון הקרוב. ביום ראשון בערב, הציבור הציוני הבריא נקרא להשתתף בהפגנת המיליון בקפלן. בניסיון לגמד את הפגנת המיליון, נקבעה על ידי המארגנים, צעדה בירושלים. אי אפשר לנופף בעלי זית לשלום ביד אחת, ובשנייה, להניף יד מאיימת. לכן, הנני מודיע שחתמתי בטעות. אני קורא לציבור להתייצב כאיש אחד בהפגנת המיליון, שהיא תביא בעז"ה לאחדות ולשלום לישראל".

נזכיר כי ביום ראשון הקרוב צפויה להתקיים בצומת קפלן בתל אביב עצרת ימין גדולה לתמיכה ברפורמה המשפטית.  העצרת תתקיים במקביל לדיונים בכנסת לקראת העברת החוק בקריאה שניה ושלישית כבר למחרת בבוקר. המשתתפים צפויים לקרוא לממשלה, "העם איתכם – השלימו את החקיקה. 64 מנדטים אינם סוג ב'".