העיתון של גפני במאמר דרמטי: לשקול מחדש את התמיכה ברפורמה המשפטית

העיתון "יתד נאמן", המזוהה עם דגל התורה ויו"ר המפלגה משה גפני, פרסם מאמר בו הוא קורא למפלגות החרדיות לשקול את תמיכתן ברפורמה המשפטית: "גם אם יתקנו כל התיקונים של המבקשים לתקן את המעוות, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 09:36 ב באב התשפג

העיתון של גפני במאמר דרמטי: לשקול מחדש את התמיכה ברפורמה המשפטית
יתד נאמן, צילום: Kobi Gideon / Flash90.

שינוי כיוון? העיתון החרדי "יתד נאמן", המזוהה עם "דגל התורה" של חבר הכנסת משה גפני, פרסם הבוקר (ה') מאמר שקורא לחברי הכנסת של המפלגות החרדיות לשקול את תמיכתם ברפורמה המשפטית. "מכיוון שבית המשפט אינו מתנהל על פי חוקי תורת משה ואינו יונק את סמכותו מכוח התורה, הרי שגם אם יתקנו כל התיקונים של המבקשים לתקן את המעוות, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום הזה", נכתב במאמר.

"עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו האם בכל מחיר?"

עוד נכתב במאמר כי "לאחר תיקון עילת הסבירות עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו האם בכל מחיר? הן זהו דבר שאיננו בעלי עניין ישיר בו, האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?".

גפני ונתניהו, "הליכוד חתם"

גפני ונתניהו,  צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

לטענת כותבי המאמר, פסקת ההתגברות נחוצה אך רמזו שניתן לוותר עליה. "אומנם פסקת ההתגברות נחוצה לצורך שמירת מעמדם של בני הישיבות ולמען מניעת פגיעה בכל קודשי ישראל, שמירה שלא ניתן עליה בשום דרך ואופן ובפרט כאשר שניתנה לדרישה זו התחייבות בהסכם הקואליציוני. אך אם יש דרך אחרת להשיג את העיקרון והמטרה הזו, האם נכון לכוון את חיצי הרעל שבאוויר לכיוון ליבם הטהור של בני הישיבות?".