יוזם הפגנת הימין: זה לא על עילת הסבירות - דורשים את כל הרפורמה

ברל'ה קרומבי, האיש מאחורי הפגנת הימין לתמיכה ברפורמה בראיון לכיפה: "אין לי שום טענה נגד נתניהו הוא נוהג בחכמה לאורך כל הדרך" | חוסמי הקיבוצים? זה לגיטימי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/07/23 14:50 כט בתמוז התשפג

יוזם הפגנת הימין: זה לא על עילת הסבירות - דורשים את כל הרפורמה
ברלה קרומבי, צילום: דוד מנדלסון

האיש מאחורי הפגנת הימין ביום ראשון הקרוב, ברל'ה קרומבי, בראיון לחדשות כיפה: "חוק צמצום עילת הסבירות יעלה למליאה ביום ראשון, ראינו בפעם הקודמת זה שהשמאל יצא בהמונים להתנגד לממשלה והימין ישב בבית. בשמאל אומרים ואני מסכים איתם שהדמוקרטיה לא נגמרת בבחירות, הם יצרו מיצג שווא כאילו מי שיושב בבית ושותק הוא לא בעד הרפורמה וזה שטות כי תושבי שדרות לא שווים פחות".

למה שלא תפגינו מול נתניהו, בסוף הוא מחליט אם יש או אין רפורמה?

אנחנו לא מפגינים נגדו, הוא ראש ממשלה שמנסה לקדם מהלכים למען הבוחרים שלו, אי אפשר לא לגבות את ראש הממשלה שבחרנו בו. בפעם הקודמת ההפגנת התמיכה שלנו שודרה בכל אמצעי התקשורת בעולם, תבין שעד אז הוא סופג כותרות במשך חצי שנה שהעם בישראל נגד הממשלה. אין לי שום טענה נגד נתניהו הוא נוהג בחכמה לאורך כל הדרך. 

הפגנת הימין: "בצד השני יש אנשים כואבים"

הפגנת הימין בעד הרפורמה: "בצד השני יש אנשים כואבים" צילום: Gili Yaari/Flash90

קרומבי: "ההפגנה היא לא על עילת הסבירות"

למה ההפגנה דווקא בתל אביב?

פעם שעברה ראינו שנוח יותר לציבור הדתי לאומי להגיע לירושלים, שם גם יש לנו המון אנשים שיכולים להגיע ברגל. אבל גם ראינו שאם אנחנו רוצים להביא קהל חילוני שהוא איתנו, יהיה להם יותר קל להגיע לתל אביב. זאת עצרת האחדות, עצרת של שמירה על החיים המשותפים, אנחנו נגד חסימות כבישים.

ראינו אתמול שנתניהו מבטיח לביידן שהוא חוזר לשיחות והידברות

אני בעד השיחות, אם זה כדי להגיע להבנות אני בעד הידברות והסכמה רחבה. בסופו של דבר חוק עילת הסבירות כפי שעולה כעת, אין סיבה שבמחנה הממלכתי לא יתמכו בו. צמצום עילת הסבירות זה חוק הרבה יותר רזה ממה שציע בעבר גדעון סער. 

"בחורף בעזרת ה' נראה עוד חלקים ברפורמה"

בחורף בעזרת ה' נראה עוד חלקים ברפורמה, כמו הוועדה למינוי שופטים שחייבת להשתנות. לא הגיוני שאין לנו שופט אתיופי חרדי או מרוקאי, בג"ץ מתנהל בצורת חבר מביא חבר. ההפגנה היא לא על עילת הסבירות, היא בדרישה להעביר את כל הרפורמה. שלא יפסלו את הקול שלנו, הוא לא שווה פחות.

מה אתה חושב על חוסמי הקיבוצים?

זה התחיל מזה שתושבי הקיבוצים בכל מוצ"ש מגיעים וחוסמים את קריית שמונה, למה? כי הם נגד הרפורמ.ה הגיעו תושבי קריית שמונה ובקשו שיפסיקו, אחרי שלא הפסיקו תושבי קריית שמונה אמרו שהם יחסמו להם את הקיבוצים, זה לגיטימי, לא יכול להיות שיש פה איפה ואיפה.