הרב ליאו די וסיון רהב מאיר: הוכרזו הזוכים באות היוקרתי

זוכי אות אהבת העם והארץ של הגרעינים התורניים נחשפו היום, והם צפויים לקבל את הפרס בטקס בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. "חשיבות גדולה בשיח ובחיבור עמוק בין חלקי העם,  ובין העם לארץ ולמסורת ישראל סבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 12:53 כח בתמוז התשפג

הרב ליאו די וסיון רהב מאיר: הוכרזו הזוכים באות היוקרתי
סיון רהב מאיר , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"קרן קהילות" פרסמה היום (ב') את רשימת זוכי אות "אהבת העם והארץ". האות מוענק לזוכים מתוך רצון להביע הערכה לפועלם ברמה הלאומית בשדות העשייה בתחומי אהבת העם והארץ. האות יוענק בכנס קרן קהילות שיתקיים ב-ו' אב בהשתתפות רבנים, אישי ציבור, מנהלים וחברי הגרעינים. 

אלו הם זוכי האותות של קרן קהילות 

  • העיתונאית והסופרת סיון רהב מאיר.
  • יואל זילברמן מייסד ויו"ר השומר החדש. 
  • הרב ליאו די, ששכל את שתי בנותיו מאיה ורינה ואת אשתו לוסי בפיגוע טרור נוראי בחג הפסח האחרון בבקעת הירדן.

בנימוקי הוועדה לבחירתם של השלושה נכתב על סיון רהב מאיר: "אשת תקשורת, שפועלת באמצעות המדיה לטובת ערכים של אחדות. מעצימה בתוכניותיה ושיעוריה את העין הטובה והקשרים בחברה הישראלית, ומהווה מוקד של חיבורים בין כל חלקי העם".

דוגמא ומופת של עוצמה ואחדות ישראל

על יואל זילברמן כתבו אנשי הועדה: "האות ניתן על הפיכת חזון למציאות, חיבור כל קצוות הקשת של החברה הישראלית, לעבודת האדמה ולאהבת המולדת. סיוע והושטת יד לחקלאי הארץ, על ידי רתימת הנוער לתרומה משמעותית לחברה, יחד עם פעילות חינוכית וציונית ערכית ומשמעותית".

על הרב ליאו די כתבו אנשי הועדה בנימוקי הפרס: "איש אפרת. שעמידתו הציבורית בטרגדיה האישית לאחר רצח רעייתו ושתי בנותיו בפיגוע – היא דוגמא ומופת של עוצמה ואחדות ישראל. בקשתו להנפת דגל הלאום היוו מקור של חיזוק וחיבור של כל חלקי העם בתקופה מאתגרת זו".

כתבת CNN התנצלה בפני הרב ליאו די

צילום: Oren Ben Hakoon/FLASH90

בראש הוועדה שבחרה את הזוכים עמד הרב ד"ר דני טרופר, נשיא קרן קהילות, ואלו חברי הוועדה: 

  • פרופ' רבקה תובל משיח - המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר אילן
  • עו"ד יצחק לקס - יו"ר קרן קהילות.
  •  אלוף במילואים יפתח רון טל - חבר ועדת פרס ישראל. 
  • העיתונאית עפרה לקס.
  • מרדכי כץ- מנכ"ל נפש יהודי.
  • מרכז הועדה הינו איתי פרידלנדר.

מקרן קהילות נמסר: "בעת הזאת, עת רבתה המחלוקת בעם ישראל, קרן קהילות המאגדת כשבעים גרעינים עם למעלה מעשרת אלפים משפחות, רואה חשיבות גדולה בשיח ובחיבור עמוק בין חלקי העם,  ובין העם לארץ ולמסורת ישראל סבא. בכנס הגרעינים נבטא הן את ההערכה העצומה לזוכי "אות אהבת העם והארץ", והן את הרצון לפעול הלכה למעשה בחיבור ואיחוי הקרע בעמנו".