אמנון אברמוביץ': "הממשלה מבצעת מרד"

פרשן ערוץ 12 התבטא באופן חריף נגד צעדי הממשלה והצדיק את החותמים על מכתבי הסרבנות: "להגן על המדינה מפני הקמים על ערכיה, עקרונותיה ומגילת עצמאותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 16:32 כז בתמוז התשפג

אמנון אברמוביץ': "הממשלה מבצעת מרד"
אמנון אברמוביץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מדינת ישראל נקרעת בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה, כאשר בתווך נמצא צה"ל - שאמור להיות מעל מחלוקת פוליטית - ומושפע מאוד מהחקיקה המתקדמת בכנסת. חיילי מילואים חותמים על מכתבי סרבנות, ופרשן ערוץ 12 אמנון אברמוביץ' מצדיק את החתימה ואומר כי זהו קידוש השם.

"גם למשרתים יש את קידוש השם שלהם והוא – מדינת לאום יהודית ודמוקרטית"

"חילוני או דתי בן 18 שאיננו מתגייס עובר עבירה, חרדי בן 18 שאיננו מתגייס מקבל משכורת", אמר אברבמוביץ' באולפן שישי. "זאת למרות שגם למשרתים יש את קידוש השם שלהם והוא – מדינת לאום יהודית ודמוקרטית".

מגילת העצמאות במחאה נגד הרפורמה המשפטית

מגילת העצמאות במחאה נגד הרפורמה המשפטית | צילום: Gili Yaari /Flash90

לדבריו, המשרתים מוכנים למסירות נפש, אך מסירות כפולה: מצד אחד "להשליך את נפשם מנגד ולהגן על המדינה מפני אויביה", ומצד שני "להגן על המדינה מפני הקמים על ערכיה, עקרונותיה ומגילת עצמאותה". "במקרה הנוכחי הממשלה היא שמבצעת את המרד", הוא סיכם.

מדובר בלוחמים רבים מאוד מכל החילות

אברמוביץ' סיים: "לא מדובר רק בטייסים אלא בלוחמים רבים מאוד מכל החילות, מכל הגופים. לא נגד מדיניות הם מתקוממים - אלא בעד מדינת לאום ולא מדינת דת, דמוקרטית, לא בלתי דמוקרטית ומושחתת באופן ממוסד לנוחות הפוליטיקאים".